Att sprätta eller inte sprätta...

PICT4717

Ett till sommarfynd nu; den här kavajen från Day Birger et Mikkelsen köpte jag för 50 kr på en välgörenhetsloppis. Det är en herrkavaj i storlek 50 så jag stod och vände och vred på kavajen för att försöka uppskatta om den skulle passa herr krimskrams men när jag insåg att priset var 50 kr så fick den följa med mig hem oprovad. Den är säkerligen aldrig använd - jag fick sprätta bort tråden i sprundet på bakstycket och inte en enda ficka var sprättad. Det här med sprättade fickor har jag funderat kring (eeeh...), ska man sprätta dem? Mamma krimskrams hävdar bestämt nej - "-Man ska inte använda fickorna."
Men, någon här kanske vet vad som gäller? På riktigt?

Randningen känns kanske lite somrig - jag har inte bestämt mig än men de svart/vit/mörklila färgerna är fina i vilket fall som. Fodret skulle jag nästan kunna ta ett separat foto på; det är dels kritstrecksrandigt (det som syns lite på den här bilden) och dels är det mörkrött paiseymönstrat foder! Detaljer, detaljer! Ih!

Och ja, den passade perfekt!

Kommentarer
Postat av: Bertinde

Din mamma har helt rett på alle punkter.

2006-08-23 @ 08:31:58
Postat av: Anna Krimskrams

Bertinde: Aha, tack för upplysningen! :) Konstigt bara med alla dessa innerfickor..

2006-08-23 @ 13:36:54
URL: http://krimskrams.webblogg.se/
Postat av: Linda K

jag sprättar alltid mina fickor, även om jag kanske int eanvänder dom så mycket. Men din mor har nog rätt, kavajen håller snyggare form osprättad. Även om jag inte märkt nån säckighet på mina kvajer :)

2006-08-24 @ 07:31:47
URL: http://iabloggar.blogspot.com
Postat av: Anna Krimskrams

Linda K: tror inte heller att man märker någon säckighet med det kanske inbjuder till att proppa fickorna fulla om man sprättar dem och att det då gör att det ser säckigt ut...

2006-08-24 @ 12:08:53
URL: http://krimskrams.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0