Den stora modeboken.

Den stora modeboken av L. Kybalova. Den stora modeboken av L. Kybalova. Den stora modeboken av L. Kybalova.


Är ganska duktig på att handla böcker och den här boken kan ju passa in i krimskrams-temat.
Köpte den i en secondhandbutik för 20 kr.

600 sidor om modets historia - från det forntida Egypten till 1950-60-talen. Extra kul att boken har ett avsnitt som heter "Modedetaljer & accessoarer" som är på hela 260 sidor! Eller vad sägs om exempelvis10 sidor skor, 10 sidor ärmar och 30 sidor frisyrer?

Kommentarer
Postat av: Linda

Vilket fynd!

2006-08-24 @ 15:23:23
URL: http://blackandwhite.webblogg.se
Postat av: hotspot

Åh, jag vill ha! Jag undrar förresten om jag inte sett den hemma hos mamma...

2006-08-24 @ 15:40:20
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Linda K

blir alltid lika avis när du fyndar såna där shysta böcker! visst hade du nåt om NK och Mulberry också?

2006-08-24 @ 21:49:32
URL: http://iabloggar.blogspot.com
Postat av: Anna Krimskrams

Linda: Ja, den här boken är guld!

hotspot: Ser jag en till så är den din ;) Om inte mamma Hotspot har en då.

Linda K: Jag älskar den här typen av böcker, läser uteslutande facklitteratur. Jo, jag har en bok om NK, den är verkligen fin. Hade aldrig sett den förut...och så har jag en tidning med Mulberry ;)

2006-08-24 @ 22:24:35
URL: http://krimskrams.webblogg.se/
Postat av: Arash

Den Stora Modeboken har jag vuxit upp på. Kan inte räkna de timmar jag och min mamma har suttit och bläddrat i den. Det finns ett uppslag med skisser från 50-60talet med helt fantastiskt enkla silhuetter. De lärde mig en hel del teckning och tanke i linjer och proportioner. det porträttet på Eleonora av Toledo är hjärteskärande. Hennes blick är så tung och plågad. Hon led tydligen av svår benskörhet och födde 10 barn.



Ormarmbandet för Sarah Bernhardt av Alfons Mucha är också ett helt fantastiskt verk.



suck den boken alltså...

2009-11-25 @ 14:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0