New shoes! (som Leo* sa)

Nu har det levererats lite förnödenheter hit från Mamma krimskrams - en påse inhållande tidningar, bullar och de prickiga skorna som jag skrev om tidigare i år. Mamma har alltså varit inne i samma secondhandaffär där jag köpte de vinrödlila stövlarna och köpt skorna till mig. 25 kr!

Mamma vet vad jag behöver. Tack!


*den otäcka killen med hästsvans i Twin Peaks.

Prickig sko2 Prickig sko3

Update: Nu med kassa bilder. På första bilden ville jag visa knäppningen runt vristen (därav kryper skorna upp i tulpanerna), på andra bilden ville jag visa klacken (därav den den chockrosa kandelarbern som fond).

Jag måste gå någon fotokurs.

Kommentarer
Postat av: hotspot

Väldigt söta! Jag har ju hört att "hot spots" är inne just nu ;)

2006-02-13 @ 12:14:08
URL: http://.hotspot.webblogg.se
Postat av: Anna

Nej nu måste jag boka biljett och åka till denna secondhand affären, där verkar man ju kunna fynda galet mycket! :)

2006-02-13 @ 12:28:36
Postat av: Sandra

Vilken galet bra secon hand affär du verkar bo brevid, här uppe i Umeå så är det galet dyrt för begagnade saker, dom behöver inte ens vara fina...

2006-02-13 @ 16:13:46
Postat av: Pernilla

Hej där! Snygga skor du har. Jag köpte ett par exakt likadana när jag var tolv år och på semester med min kompis familj på Öland. Det borde alltså bli för tjugosju år sedan.........Hjälp, jag är en antikvitet!!!!!!!

2006-02-13 @ 18:10:27
Postat av: Breath

gud vilka heta skor :O

2006-02-13 @ 18:42:15
URL: http://www.breath.blogg.se
Postat av: Linda

wow vilka snyggingar!

2006-02-13 @ 20:40:18
URL: http://iabloggar.blogspot.com
Postat av: Anna

hotspot: Haha, tack :)

Anna: Gör så!

Sandra: Vad tråkigt...hoppas du hitta någon bättre affär.

Pernilla: Frågan är dock; HAR DU SPARAT DEM? ;)

Breath: Tack tack!

Linda: Tack snälla!

2006-02-14 @ 00:21:57
URL: http://krimskrams.webblogg.se/
Postat av: fruity

jösses vilka coola! 25 kronor är ju som hittat:)

2006-02-14 @ 09:26:20
URL: http://fruitcocktail.webblogg.se
Postat av: Anna

fruity: Ja, eller, det blir liksom svårare att INTE köpa dem när de kostar 25 kr...dilemma.

2006-02-14 @ 11:42:12
URL: http://krimskrams.webblogg.se/
Postat av: Pernilla

Tyvärr! inser nu, med en trettonårig dotter, att jag borde ha sparat MYCKET mer än vad jag gjort. Konstigt nog har jag mest sparat det jag själv köpt på second hand dvs en del grejer från -30 och -40 talen. Dottern är just nu mest intresserad av HM och liknande, men man kan ju alltid hoppas att vintageintresset vaknar så småningom. Kul att ha hittat din sida, gillar 2nd hand men handlar sällan. Uppvuxen med attityden från tidigare generationer att "begagnat" är snuskigt och bara för dom som inte har råd med annat. Mitt första köp- en "björnpäls" från -40talet, på Lions loppis nån gång på 70talet, har jag kvar, den har gjort tjänst som tomtepäls i många år!

2006-02-17 @ 11:45:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0