People are crazy!

Måste ju posta en snabb analys av mitt HM-besök idag.

Jag kommer till butiken cirka 9.45. Det verkar bara vara ca 20-30 personer där och inte nån direkt hysteri. Ser två tjejer i 15-års åldern som står långt fram och de pratar förväntansfullt om plaggen. Jag är inte själv så taggad över kollektionen, tycker mest att det ska bli kul att bevittna. (Har inte hängt på låset de två tidigare gångerna.)

Genom glasdörrarna ser man att det är väldigt lite kläder som har kommit till affären och när sen dörrarna öppnas och folk blir GAAAAALNA och knuffar omkull varandra så ser man att det är väldigt, väldigt lite kläder som finns i butiken. På tre minuter var allt borta. 

Det fanns ingen beige trench, ingen röd kjol, ingen röd klänning, inga skor, ingen sjal, inga glasögon m.m. Allt det där som jag var lite intresserad av alltså.

Tjejerna ser jag stå helt tomhänt och när en i personalen hänger tillbaka en provad klänning så rycker en tant klänningen ur nävarna på en av tjejerna. Grrrr. Folk beter sig om det gäller liv och död.

Jag hittade dock ett par byxor och en svart tröja med rött mönster på. Får se om jag behäller det.

Av de tre kollektionerna så hävdar jag fortfarande att Karl Lagerfeld är bäst. Stella sämst.

Kommentarer
Postat av: kerstin

Ja, visst var det lite saker. Jag fattar ingenting. Men å andra sidan jag hängde inte riktigt med då det smällde - då blev jag omkastad i folkhopen. Trist och förnedrande. Jag gör aldrig mer om det...

2006-11-09 @ 13:39:55
URL: http://kerstinrosalia.blogspot.com/
Postat av: Anna Krimskrams

kerstin: Nä, det här var första och sista gången för mig. Man känner sig lite tilltuffsad :( Jag hoppas bara inte att folk börjar bjuda på alla Tradera-auktioner nu...

2006-11-09 @ 14:52:45
URL: http://krimskrams.webblogg.se/
Postat av: Caroline

Jag var inne och kollade på Tradera för skojs skull vid 16-tiden idag, och då låg det redan ute 30-40 plagg från Viktor & Rolf, många med sjuka överpriser... Men själv har jag köpt Stella McCartney-H&M-plagg på Tradera för under originalpriset, så det där med ekonomiskt samlarvärde är jag lite tveksam till. Jag gillar verkligen din blogg förresten! :)

2006-11-09 @ 19:12:26
Postat av: Camilla

Det är helt sjukt!

2006-11-09 @ 19:20:21
URL: http://www.stilic.blogg.se
Postat av: malla

Om man är på shoppingstråt i H&Ms postorderhemstad kan man fynda kollektionerna till under originalpriserna och ibland till och med halva priset - på H&Ms Fyndis.... Om man kan ge sig till tåls ett halvår lr så.


Borås då, för er som inte visste! :)

2006-11-09 @ 20:41:15
URL: http://www.mallasmemoarer.blogspot.com
Postat av: Hotness

Är så sjukt äckligt med alla typer som tar alla plagg dom kommer åt och sen lägger på ca 400% när dom säljer det på blocket och tradera. Vidriga typer

2006-11-10 @ 08:39:18
URL: http://hotness.wordpress.com/
Postat av: alma

Visst fanns det fina saker i kollektionen men jag skulle aldrig (våga) utsätta mig för den panikartade ångestladdade huggsexan som de varit på HM över landet. Jag gick till återvinnarna och fyndade ett fint skärp för 5 kr istället! (se dagens outfit :D)

2006-11-10 @ 09:52:02
URL: http://whatalmawears.blogspot.com/
Postat av: Anna Krimskrams

Caroline: Jag vet, det är så tråkigt att folk bara vill tjäna en massa pengar på HM-kläderna. Hoppas bara inte att folk bjuder.

Camilla: Japp!

malla: Åh, bra tips! :)

Hotness: Jag vet, det känns sjukt att vissa köper 20 plagg för att sen sälja allt på Tradera...

alma: Smart av dig! Secondhand slår ju all annan shoppping :)

2006-11-10 @ 12:30:50
URL: http://krimskrams.webblogg.se/
Postat av: April

Det är synd att det finns folk som bara roffar åt sig allt de kan för att sälja det mkt dyrare sen... de förstör ju för de som verkligen vill HA plaggen...

2006-11-11 @ 12:04:17
Postat av: Anna Krimskrams

April: Som sagt, hoppas bara inte folk bjuder på dessa överpriser...:/

2006-11-12 @ 09:47:27
URL: http://krimskrams.webblogg.se/
Postat av: Meis

gud, ja skulle aldrig betala överpris. vill ha skorna! =) eftersom ja va ganska ung när lagerfeldt kollektionen kom ut va aj inte så insatt, men stella va snyggast. har ett par byxor därifrån som e assnygga.

2006-11-12 @ 17:53:04
URL: http://fittmisse.blogg.se
Postat av: Kimp

I Barcelona var det release den 9 nov och yessss jag såg till strosa förbi där ;)
Drabbades av lite märkeshysteri och skulle ha NÅT därifrån!
Det blev en tjusig bh (vit/svart med svarta sidenband/rosetter) för 16 euro. Var det nästan värt för den snygga kassen man fick.
Instämmer, det var på tok för litet urval som låg framme. Men däremot var det "normal" mycket folk som gick o skrotade bland hyllorna, trodde det skulle vara hönsgård...?

2006-11-13 @ 08:44:05
Postat av: Anna Krimskrams

Meis: Jag gillade Stellas jeans men i övrigt var jag inte så imponerad. Bu för överpriser som sagt.

Kimp: Hade du det bra? Du får maila ingående! Så det var t.o.m. skralt urval i en stad som Barcelona? :( Bu!

2006-11-13 @ 17:56:55
URL: http://krimskrams.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0