Utmaning.

Klart att jag antar en utmaning från Charlotta. Svaren är såklart Krimskrams-anpassade. :)

Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir utmanade ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Bloggaren väljer sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter att det är gjort skriver bloggaren en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

1. Jag tycker det är roligare att bära ett smycke/väska/kjol som min mormor/svärmor/granne haft innan än att bära en ny.  Anledningen är att det är roligare med något annorlunda än med något som alla kan gå och köpa.

2. Jag samlar på allt. När det visas dokumentärer på tv och personer som har grava "släng-problem" så nickar alltid vänner och familj unisont och säger: "-Det där är du om 20 år Anna." Det vet såklart inte vad det talar om, men, jo, jag gillar att samla.

3. Jag prutar aldrig i en secondhandbutik.  Har jag råd med saken X så köper jag den - annars låter jag bli.

4. Ser jag något jag aldrig tidigare sett vill jag gärna köpa det. En knasig lampa, ett hemskt halsband o.s.v.

5. Jag gillar verkligen att få "uppdrag". Det vill säga; folk vill att jag ska leta reda på något åt dem i secondhandaffärer. Kalla mig spårhund! 

6.  I vårt hem så är det mest secondhandprylar. Cirka 70 % gammalt - 30 % nytt. Yay!

Alla som inte tidigare gjort den här listan utmanas härmed.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0