Orange crush.

Orange parkas i skinn från NY.

Det här är en helt underbar och galen knallorange skinnparkas som jag fick när jag var i New York i oktober. Fått av min kära släkting K i vanlig ordning, hon hade köpt den i slutet av 70-talet i New York. Den är så varm och stor och härlig att jag blir alldeles till mig när jag ser den. Bästa och tyngsta enskilda saken jag åkte hem med den gången.

Den här gången när jag åker till NY blir det nog en hel del böcker som ska med hem, bland annat den här:
Art Deco New York av David Garrard Lowe.
artdeco new york

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vet du något om hur man skiljer bra skinnimitation från äkta skinn? På en väska eller jacka tex? Jag köper iofs lika gärna imitation, men då vill jag ju inte betala för äkta vara =)
Skulle vara jättesnällt om du kunde stolpa upp några grejor man kan kolla efter. Lukt och struktur hjälper ju inte så värst långt, eftersom bra imitationer kopierar även detta. Finns det något idiotsäkert "test" eller nåt man kan göra? =)

2008-02-14 @ 20:34:41
Postat av: Annie

Cool!!!! :D
Jag vill också ååååååka!!

2008-02-15 @ 09:48:00
URL: http://enteranniesworld.blogspot.com
Postat av: Nasse

Vad gulliga knappar parkasen har, den piggar säkert upp i regn och rusk också:) Ha en riktigt lyckad resa!

2008-02-15 @ 10:59:10
Postat av: Anna Krimskrams

Anonym: Känner inte till något idiotsäkert test, tyvärr. Vad är det för typ av skinnsak du ska köpa? Är det över nätet så kan det vara svårt men om du får ta och känna på "skinnet" så borde du kunna lista ut det. I annat fall så ta med dig någon som du vet kan skinn! Lycka till.
Annie: Jaaa jaaa!! :D
nasse: Ja, den tål både kyla och regn - perfekt! Tack!

2008-02-15 @ 17:12:39
URL: http://krimskrams.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0