Nakenblus.

Blus.

Jag gillar inte nakenfärgen men jag gillar den här blusen. Köpte den för 5 kronor i en secondhandbutik och har använt den flera gånger. Den får följa med på semestern som börjar Nu!

Herrå!

Rött, rött, rött.

Rött skärp

Jag tröttnar aldrig på röda ting, det är något visst med just färgen röd. Så det här rejält breda (ca 7 cm) skärpet i rött skinn var tvunget att bli mitt för 10 kr.

Kapp-slakt!

Den här kappan köpte jag för ett tag sen men nu ska den slaktas! Sys in, kortas av och eventuellt färgas. Funderar på att färga den grå och sen kapa av armarna på den också. Tyget har en väldigt vacker struktur så den blir nog finfin att färga...nu har den en udda äggskalsfärg, den ser ut som en kappa man skulle bära på ett bröllop typ.  40 kr kostade den.

Kappa.

Nyfyndad ring.

Eleonore frågade hur vi hade tänkt oss att bära smycken i höst och här kommer mitt svar.

Jag kommer bryta mot en skriven regel, jag kommer nämligen blanda silver och guld. Till exempel så har jag min farmors vigselring i tre kedjor runt halsen - två guld och en silver.

Pärlor kommer jag också köra på, i öronen främst men även runt handleden.

Tillsammans med det ganska damiga modet så passar en gammal klassiker finfint: Lillfingerringen!
Som av en händelse råkade jag springa på en igår och kände: ja Ja JA!
 
Silverring med rosenkvarts 2.

Ringen är i silver och har en infattade rosenkvarts. Den är stämplad 1909 - en pigg 97-åring!

Gammal aftonväska.

Gammal aftonväska.
Köpte den här gamla aftonväskan i en secondhandbutik för 15 kr. Jag har alltid varit svag för gamla prylar och den här ser ju till och med gammal ut men helst skulle jag vilja ha en med riktig petit points. Tror den här kommer funka bra när det blir kallare ute...

Hej OP!

Svart/vit klänning från 60-talet.

Blev alldeles lyrisk när jag hittade den här svart/vita klänningen från 60-talet för ett tag sedan. Tänker på OP, Twiggy och musik -  yay  - när jag ser den. Klänningen går till knäna och ärmarna är lite längre än en trekvartsarm. Den långa svart/vita "slipsen" hänger fritt utanpå och dinglar lite lätt när man rör sig. Kostade 20 kr i en secondhandbutik.

Kjol från Burberry.

Kjol från Burberry.

Gjorde ett riktigt fynd-fynd igår. Jag var inne i en secondhandaffär där man nu tar 5kr/ plagg - oavsett om det är en kostym, en balklänning eller t-shirt. Hjärtat bultade lite extra då jag fick se den här kjolen där prislappen hängde kvar; en helt oanvänd Burberry-kjol där ordinariepriset var 2100 kr, sen sänkt till 500 kr och sen hade någon lämnat in den på en secondhandbutik där jag köpte den för 5 kr. Den passar perfekt dessutom (inget felköp alltså...morr)...så nu är jag fit for fight som tant. :)

Fortsätt gärna tipsa om bra affärer i Stockholm!

Mot Stockholm.

Reser snart iväg till Stockholm för att se Depeche Mode spela. Det ska bli riktigt kul,
spelar de sen Shake the disease eller Blasphemous rumours är lyckan total.

Jag hoppas även hinna med en del affärer; först och främst Svenskt tenn, Oscar & Clothilde och NK. Jag letar efter affärer som inte "finns överallt" dvs inga kedjor typ HM. 
Så jag tar gärna emot tips och rekommendationer! Mrs.H? Nathalie Schuterman? Top Shop?

Skräddat.

Bild från boken

Blev sittandes framför igår kväll med boken "NK - Åren som gått" som jag tidigare nämnt här på bloggen. 
Kläderna på bilderna ovan är från 1930-talet men känns högaktuella. Så nu sitter jag här och det enda jag kan tänka på är snyggt skräddade kläder...

Gråskala (Hej igen Höst!)

Grå skor.

Bloggade för ett tag sen om att jag inte bara hittade ett par skor i en secondhandbutik, utan två par. Det här är det andra paret alltså. Ett par grå skinnskor med en grå mockadetalj. Promenadvänlig höjd, finfin grå färg och superskick!  Tror de blir fina med min grå väska också.

Men jag har fyndat mer. Massor faktiskt. Det börjar bli brådis med en übersmart skoförvaring...  

RSS 2.0