Istället för pärlplattor.

Ram + tallrik.

Det här är det närmaste ett pyssel jag kommer: Gammal träram + gammal jugendtallrik = väggprydnad.


Skepp O´hoj eller vad?

Manchettknappar.

Just nu snittar jag nog ett par manchettknappar i veckan.
Det här tunga paret är i brons, designade av "Rollert" och föreställer - ja, vad? Ankare eller?

Köpta en varm sommardag för 5 kr.

Hårspray vs. ringar.

Ring.

En ring som kanske kan vara med här på bloggen trots att den inte är ett secondhandfynd? Jag köpte den i en guldsmedsaffär för 19(!) år sedan. Kompisarna köpte hårspray, jag köpte ringar, ringar och ännu fler ringar.

Hårspray tar slut - ringar for the win.

The world is a book.

The world is a book.

Jag gjorde ett fyndfynd på en secondhandrunda för ett tag sen; ett tändsticksfodral från Svenskt Tenn.

Jag har flera gånger sneglat på det tändsticksfodralet som finns att köpa på Svenskt Tenn men nu har jag alltså hittat en annan variant av det. Lite kul att ha något från Svenskt Tenn som inte nyproduceras.

En bild på det tändsticksfodral som fortfarande går att köpa i butiken:

Svenskt tenn.

Bild lånad från www.svenskttenn.se

RSS 2.0