Purple vs. Green - vilka skor?

What to wear...

Ikväll blir det teater för Krimskrams - så - vilka skor ska jag välja? Hade varit kul med en av varje kanske (eeeh) men den markanta skillnaden i klackhöjd skulle skapa höftproblemen Allan så att säga.

De gröna bloggade jag om här och de lila bloggade jag om här.

Till samlingen.

Silverring. Silverring.

Jag och mina ringar alltså. Secondhandfyndad i silver med blå sten, gissar på en glassten men kan kanske vara något annat?

Jag samlar på ringar säger vi så behöver jag inte försvara några fler inköp. När de hela tiden dyker upp och är så otäckt billiga så måste ju någon förbarma sig över dem. Jag drar bara mitt strå till stacken så att säga.

Förresten så tror jag att samlandet är en STOR trend som kommer framöver. Efter år av slänga, rensa, feng shui (denna styggelse!) så tror jag att folk kommer ledsna på avskalade, uniformierade hem med PH-lampa, elipsbord, myranstolar, panelgardiner och kiviljuslyktor. Jag vet att jag är det iallafall.

Så, nu blir det istället: Tavlor från golvlist till taklist, mörka tapeter, ting för prydnad, proppfulla vitrinskåp, tjocka möbeltyger, majolikakrukor och äkta mattor. Heja Maximalismen!

Ett stort ?

Klänning från Gudrun Sjödén.

Secondhandfyndad klänning från Gudrun Sjödén.
Inte i närheten av dagens outfit.
Jag hittar den inte ens.

Bloppis?

Alla blir med bloppisar! Linda, Annie, Sara, Mia med flera.

Jag som älskar loppisar borde ju verkligen ha en alldeles egen Bloppis.
Vi gör så här: Ser ni något ni på bloggen som ni eventuellt skulle vilja haffa så maila mig på [email protected] och fråga. Om ni vill alltså.
---
Dagens gigantiska tistel: Hundägare som låter sina odresserade hundar springa lösa.
Den %&¤/%( hunden höll på att dra ner 87-åriga Agda (hon såg ut att vara en Agda) i asfalten och hundägaren:
"-Han vill bara hälsa, han är så snäll, så snäll." och tyckte det hela var en bagatell.

GRRR.

Alla människor älskar inte Carola.
Alla människor älskar inte Lasse Åberg-tavlor.
Alla människor älskar inte hundar.

Bling-bling.

halsbandny

När jag var i New York i oktober så blev det hastigt och lustigt så att jag skulle gå på ett bröllop. Svart BCBG-klänning inhandlades snabbt, svarta stövlar och ett armband fick jag ärva efter min kära släkting. Halsbandet på bilden fick jag låna av henne. Är man svartklädd på ett bröllop så får man ju se till att blinga sig lite extra.
Bröllopet var magiskt men det hör inte hit ;) 

I alla fall, efter hemkomsten till Sverige så gick det några veckor och sen kom ett paket från Amerikattt till mig. Där i låg bland annat det här halsbandet. Tack!

Brons? Brons!

Fågel i brons från kalevala koru.

Jag fortsätter att hamstra bronssmycken, det här är ett av det bättre faktiskt. En bronsfågel från KalevalaKoru som är så fin, så fin. Köpt i en av  stadens secondhandbutiker för en påse chips ungefär.

I senaste numret av Antikvärlden så tipsar de om ett kommande, hett samlarområde:
Bronssmycken av Sarpaneva.

Tsss.....old news!

Bästa armbandet 2008.

Secondhandfyndad julklapp!

Ok, det här armbandet fick jag i julklapp förra året men jag utnämner det ändock till 2008 års bästa armband.
Fick det av svärföräldrarna i julklapp och blev så glad, så glad. Silver med stora gröna stenar i höööög silverinfattning - jippi!
Armbandet är gjort i  Stockholm 1960 - syns det kanske?

Now I understand.



Snart Vincent, snart.

Äckligt halsband.

Halsband från kalevala Koru.

Ytterligare ett ÄCKLIGT halsband - hurra!

Köpt i bästa secondhandbutiken och också det här är från finska Kalevala Koru. Jag måste verkligen älska bronshalsband så som jag hamstrar dem? Vem vet, kriget kanske kommer och bronshalsband blir den enda gångbara valutan? Då är jag beredd!

Animal Farm.

Ormarmband

Ett armband som jag fick av K när jag var i NY. Jag kan bara inte förstå att jag snart ska dit igen, det ska bli så kul! Armbandet är både silver- och guldfärgat och orm(?)huvudet har gröna ögon.

Jag ska ha en egen Animal farm på min arm hade jag tänkt. Sen ska jag ha ringar på alla fingrar också. Feta. Ringar alltså, inte fingrar.

Tredjeplatsen är ok!

Ring i brons från kalevala Koru.

Bästa secondhandstaden i Småland gör mig aldrig besviken. När jag i mellandagarna tog min vanliga secondhandrunda så lyckades jag komma över en hel del kul smycken, och som vi alla vet, roliga smycken är bästa klädseln! Ringen ovan är stor som en enkrona, i brons och finsk. The bigger, the better och more is more. Den kunde allt varit lite större dock.

Mer smycken coming up! 

Årsredovisning & halsfluss - check!

2007

Klädesplagg : Helgalet eller svart.
Accessoar : The bigger the better.
Skor : Acnes Gretsch Firebird och Michael Kors-kängorna.
Köp : Alla mina secondhandfynd - de är bäst!

Bok : New York-guider av alla slag.
Inspiration : Allting gammalt.

Bloggar : Miri, Linda K, Sofia, Clara, Annie m.fl.

Låt : 1-2-3-4 - Feist.
Resa : Frankrike i maj och New York i oktober. Alltid Berlin. Och Öland.
Magasin : Antikvärlden och Nylon.

Lista snodd från braiga Sofia.


RSS 2.0