Ferragamo for me.

Scarf från Salvatore Ferragamo.

Då och då när jag secondhandfyndar tror jag att jag ska dö av hjärtsnörp*; pulsen går bananas och hjärtat rusar. Så skedde också när jag hittade den här scarfen i siden från Salvartore Ferragamo. Apelsingul och stora fåglar och så ser den helt oanvänd ut. Hurra!

*hjärtsnörp, är det något farmor sa eller är det från någon Astrid Lindgren-bok?

Nyfyndad brosch!

Brosch.

Den här broschen köpte jag samtidigt som jag köpte armbandsklockan. Gillar schvunget i den, den påminner lite om broschen jag ärvde efter farmor ser jag nu. Fint broschfynd för 5 kronor!

Det heter ju armbandsklocka...

Armbandsklocka.

Köpte mig en klassisk damklocka i en secondhandbutik för några dagar sen. Söta tanten som jag köpte den av menade att det var ju inte säkert att den fungerade så hon insisterade på att få skriva på kvittot att jag fick pengarna tillbaka ifall klockan nu inte skulle fungera. Jag sa att även om den är trasig och ofixbar så behåller jag den ändå, som armband. Då skakade hon stilla på huvudet.

RSS 2.0