Silver & svart.

Sjal i svart & silver. Sjal i svart & silver.

Jag älskar alla mina sjalar men den här i svart & silver är speciell. Min mamma köpte den när hon var i Damaskus på 60-talet, tillsammans med den här väskan i silver. Den har varit med på en hel del fester, nu senast bröllopet jag var på i augusti. Ovasett vad man har på sig så är det FEST, inte fest, om man har den här sjalen

Vulgokotte.

Brosch i form av en igelkotte.

Instant kärlek, den här igelkotten glittrar och sprakar massor. Rätt stor är den, som en femma ungefär. Nummer två på listan över favoritkottar. Etta är såklart den här kotten.

Köpte den secondhand såklart.

För lång och trogen tjänst.

Favoritskorna.

Vissa fynd är galna, unika och glittriga. Andra är mer användbara. Ovan syns ett par secondhandköpta skor som jag snart slitit ut. Svart skinn, halvhöga och helt underbart sköna. Köpte dem för 25 kronor och nu funderar jag på att byta sula på dem. Någon som har en aning om vad det kan kosta?

Bästa tidningen just nu:

Antikvärlden

Modetidningar impulsköper jag men viktiga tidningar, så som till exempel Antikvärlden, vågar jag inte låta bli att prenumerera på - tänk om man missade något nummer?

Idag damp den ner i brevlådan och den ser riktigt lovande ut!

Ny kärlek.

Stor sten, silverring Stor sten, silverring

Jag brallar på mig över fina saker, det är sant. Vem behöver lyckopiller när det finns skor? Eller ringar? Den här ringen köpte jag i min favorit antikaffär för pengar som jag fick när jag fyllde år. Pengarna var örpnmärkta för något antikt eller secondhand - inte mig emot!

Ringen är svensk, gjord i silver, lika gammal som moi och har en fetingstor bergskristall i en snygg infattning.
Stor sten + snygg infattning = en äkta Krimskrams-ring.

För herrn.

Manschettknappar

Att fynda är det roligaste som finns och att fynda till andra är dubbelt så skoj. De här manschettknapparna köpte jag i en secondhandaffär för ett tag sedan och gav dem raskt till Herr Krimskrams. Han kommer snart vara manschettknapps-kittad för resten av livet.

Manschettknapparna fick jag betala 30 kr för, de är i svart och vit emalj i ett mönster som jag gillar, känns lite OP, lite Art deco.

Trend? Trend!

Stelt silverhalsband.

Jag har en livslång kärlek till alla mina "fynd". När jag backar bakåt i min blogg så ser jag ingenting som jag nu, idag, tycker är fult eller som jag ångrar att jag köpte. Vilket borde betyda att jag inte köper trendiga saker utan håller mig till en superklassisk stil...? Ändock så älskar jag spjutspetstrender så som neon, lackleggings och konformade klackar. Enkelt sammanfattat; jag gillar gamla, ärvda ting och det nynya.

Återstår att se om jag gillar lackleggings om 3 år.

Halsringen på bilden fick jag ärva av bästa A för cirka 5 år sedan.  Hon tyckte inte tyckte att "gamla tanter med rynkig hals" ska bära sådana halsringar längre. Jag älskar den! Tjock, i silver och schnygg.

Michael Michael Michael Michael Kors.

Klänning från Michael Michael Kors. Klänning från Michael Michael Kors.

Klänningen på bilden är helsvart, i linne, fodrad, dragkedja i ryggen, bred volang nertill och jäkligt dåligt fotad. Den passar mig perfa i vilket fall och jag är überglad. En ANVÄNDBAR klänning är icke att förakta! Från Michael Michael Kors. Köpt i en secondhandaffär nära mig!

Senaste dagarna har jag gjort storfynd, mestadels av det icke-krimskramsiga hållet så jag funderar på att starta upp en ny blogg. Jag meddelar er när det händer.

Absolut livsnödvändiga skor del 101.

Skor från Ann Marino. Skor från Ann Marino.

Sist jag räknade mina skor var de 81 stycken och nu befarar jag att 100-gränsen är passerad. Men vad ska man göra när man har en givmild släkting med samma skostorlek? Jag älskar skor och skorna älskar mig!

Dessa bruna pärl&paljettpumps är dessutom förvånansvärt sköna att gå i.

Käften.

Berlock i silver.

Ibland hittar jag saker som är mer spännande än andra. Som det här smycket ovan. Jag kallar det en berlock då jag förmodar att de ska hänga på en kedja/skinnsnöre eller liknande. Berlocken har ett stelt hänge (det til vänster i bild) och föreställer - ja, vad? En käft skulle jag säga, en hästkäft, eller en dinosauriekäft men en käft är det nog.
Vi säger det.

Bak i "nacken" finns det tre olika stämplar varav en är en silverstämpel.

Det som gör mig så exalterad är att jag aldrig sett nåt liknande förut. Aldrig sett förut = mycket bra.

Black velvet.

Väska i svart sammet.

Just ja, fick en väska som tillhör de svarta Anne Klein-skorna i födelsedagspresent också. Secondhandväska eftersom min släkting ägt den tidigare så då platsar den ju på bloggen. Väskan är i svart sammet med två strasspännen på vardera sida. Cirka 15 x 20 cm. Perfekt för partaj.

Igår gjorde jag ett sådant där fyndfynd - ska försöka hinna blogga om det snart.

RSS 2.0