Och nu blir det pausmusik.

En av mina favoritcovers.

Jag älskar bananer.

banan?'

Nä, skoja bara, jag ska flytta.

Om någon missat det.

Jag är snart på banan (höhöhöhöhöhöhö) igen, jag loppisfyndade till exempel i lördags!

Packning pågår...

Hur många assietter behöver man egentligen? Jag räknar till 60+ i detta nu.
Men har man ett stort kafferep så är man nog glad för de där 60 assietterna.
Fast de tar ju en del plats.
Ehm.

Jag och Feng Shui är inte = sant.


Hej Tomten!



Ibland hittar man saker som man känner att man behöver för att kunna leva ett fullvärdigt liv.
Så känner jag inför den här kandelabern från Krinkles.

Skulle ju passa så fint med mitt tårtfat också.



Hitta mer fint här.

Erhm.

Dagens roligaste:
Skriva inköpslista till min 74-åriga pappa på produkter från Sephora som han ska handla när han åker till USA om två dagar.  Inköpslistan är det utförligaste man någonsin har skådat. Öppettider, adresser, telefonnummer, produktnummer, märken, priser. Ändå känns det som om det här kan gå mycket, mycket fel. Speciellt om han får frågor om ett speciellt rouge från NARS.

I see a hoolabaloo coming up.

Was für tygchen ist daaaas?

tyg

Behöver lite hjälp, jag undrar om någon av er känner igen det här tyget/mönstret?
Tyget är i ganska tjock linnebomullsblandning och färgerna är blå och naturvitt.
Jag känner igen det men vet inte varifrån det kommer.

Vet du?

Bra av mig att hamstra tyger som en besatt, klaga över att jag har för mycket tyger nu när vi ska flytta och sen gå ner på stan och köpa lite....tyg.

Multimulti.

Väska från K i NY.

Udda väska som jag fick secondhand av K i New York. Svart skinn med multifärgade skinnkanter. Crazy men ändå inte. Hela väskan är egentligen ett enda stort lock. Det är det ni ser på bilden. Som ett jättegap!

Flytt.

Nu är man tillbaka efter några dagar i Stockholm. Anledningen till besöket var att spana in vår nya lägenhet. Eftersom jag är sjukligt intresserad av prylar så var det glädjande att se att den nya lägenheten är större än den vi har nu.
Hurra! Plats för ännu fler prylar! Dessutom har den nya lägenheten balkong, och en ganska stor sådan också. Tapeterna får man dock göra något åt; rosablommigt och med bårder. Inte min stil. Men allt löser sig med litervis av vit färg har jag hört.

Hann med ett besök på Skogskyrkogården också. Väldigt fint.
Hann också med två besök till Svenskt tenn. Väldigt fint där med.

Nu blir det rensa och packa !

RSS 2.0