Dior och silver!

dior

Hemkommen från en extremt stressig Berlinvistelse - massor av shopping och mängder av utställningar! Bland annat den här: Chrstian Dior und Deutschland bis 1947 - 1957. Pågår tills den 28 maj. Se den!

Shoppade för kung och fosterland och var nära att köpa ett par silvertights i American Apparel-butiken men tyckte att priset var i saftigaste laget för ett så udda plagg. Tur för mig då att jag får svärmor på besök efter hemkomsten från Berlin!  Svärmor är grym med symaskinen så vi inhandlade silverlamé tyg för 60 riksdaler och några timmar senare hade jag mina silvertights!
silver

Kan inte sluta glädjas över det faktum att mina ben ser ut att vara kromade!

Aufwiderholensehengehen.

Hälla i sig kaffet och stänga resväskan - nu åker jag till Berlin!

Ses på söndag!

Givenchy.

Väska från Givenchy

En till väska som är secondhandfyndad av vännen N. Inget flådigt skinn kanske men ändock en helt ok shoppingbag från Givenchy. Mycket bra skick dessutom.

Nu: Planering för stundade Berlin-resan, kaffe och bokhylleorganisation.

Måste också tipsa om kategorin "Secondhand-Atlas" som finns här till höger. Där kan du klicka på aktuellt landskap och sen hitta tips på secondhandbutiker och/eller lämna ett eget tips! Kul att se att Atlasen växer hela tiden :)

Disco baby.

disco!

Vad jag gillar den här klänningen! Jag bloggade om min vän N:s inköp av den för över ett år sen tror jag men det är först nu jag har nöjet att få visa upp den. Inköptes secondhand för 56 kr om jag inte minns fel. Svart klänning med "snabba penseldrag" i lila, gult och beige. Massa volym och snygg, oregelbunden kjolfåll.

Aber amber.

Armring i silver & bärnsten.

Ännu en sak som jag växlar mellan att gilla/ogilla: en armring i silver och bärnsten som jag fick av min pappa efter att han hade varit i Baltikum någon gång under det tidiga 90-talet.

Ibland: ryyyys och ibland, som nu; Jaaa.
Bärs på mitten av underarmen.

Vuxenväska.

Svart väska.

Vuxen och tråkig insikt: Det kan vara bra att ha en svart väska.
Annars är jag mer intresserad av färg. den här svarta skinnväska inköptes i en secondhandbutik för 15 kr. Gillar framförallt låset på ytterfickan och att skinnet ger ett lite" lackat" intryck.

Smyckeskrin i akryl.

muji 3 muji 1 muji 2

Efter en übersnabb visit i Stockholm så är jag en lycklig ägare till ett smyckeskrin från Muji - äntligen.
Perfekt för mina ringar då skrinet är genomskinligt så man behöver inte öppna det för att se var man
(för)lagt dem. Bra mycket snyggare än de där rosa plyschsakerna med blommor från Guldfynd också...

I övrigt så hann jag och mitt sällskap med en hel del; NK, Svenskt tenn, C/O Stockholm, Mathilde, Nathalie Shuterman, Mulberry, HM, Åhlens, Whyred, Benetton, Mathilde, Rizzo, Designtorget, Weekdays, Marimekko, Mrs H, Louis Vuitton, UO...och McDonalds såklart. Puuuh.

Tyvärr var det inte jag av oss två som gick ut med en påse från Mulberry. Men jag fick mitt skrin! :D

Gigantisk doktorsväska.

Gigantisk doktorsväska.

Den här skinnväskan köpte N när hon och jag var på secondhandshoppingspree för ett bra tag sen. Den är enooorm, rymmer säkert 20 par skor!  Väskan är en doktorsväska och kostade 65 kr.

Passar bra med enorma väskor när man ska ut och resa i och för sig :)

Across 110th Street.

Silvering från 1972. Silvering från 1972.

Kan inte vara så svårt att gissa när den här ringen är tillverkad? :) Den är från 1972, hela 35 år, och känns fortfarande väldigt "het" - precis som vissa andra 35-åringar.

Ringen är som sagt gjord 1972, saknar en stor sten (!!) men det kompenseras av det feta peacemärket. Dessutom är den hööög, nästan 2 cm över havet. Köpt i min favoritantikaffär.


Mönster i massor.

blom1N:s klänning.N:s klänning.

Fortsätter att visa några av min vän N:s finfina klänningar. Den här är min favorit tror jag, med snygg, lite slapp, modell och übersnygga mönster-på-mönstret! Klänningen funkar dessutom både i varmt och i kallt väder.

Grått + lack.

N:s grå klänning. N:s grå klänning.

Vännen N är en fyndare utav rang och den här klänningen är inget undantag. Grå och vintrig klänning från "NK boutiqen" som det står i den. Finast av allt är att den har en bred lackrand vid kjolfållen. Sen har den klädda knappar vid ärmsluten också.  30 kr kostade den.

N hälsar att hon brukar stryka sina kläder...

---

En fråga: Hur gör ni som har överskridit era Flickrkonton? Ehm. Köper ni ett årsmedlemskap för 25 dollar eller hittar ni nåt annat ställe att ladda upp bilder på? Eller fortsätter ni bara att ladda upp på Flickr? Tacksam för svar.

RSS 2.0