Slottsgården.

Slottsgården

Min semester börjar nu.

Nästa gång vi ses är jag 30 - jag älskar att fylla år!

From och killerblått.

En dansk brosch.

Var inne på en secondhandrunda idag men fyndade inget - inte ofta det händer kan jag lova. Kollade in HM också och jag fattar bara inte var alla hittar snygga HM-plagg. Ge mig HM Trend eller lägg ner den här HM-butiken. Hittar mer i närmasta soptunna. Så.

Den här broschen, stor som en femma,  köpte jag en annan gång i en secondhandbutik - den var helt svart så jag snabbade mig hem för att putsa,putsa, putsa och visst blev den fin som snus!

Broschen är gjord i sterlingsilver i Danmark av N. E. From. (Uppenbarligen gjorde han ännu snyggare ringar.)

Den mycket blå stenen är lite otäck i färgen. Lite skräckfilmsblå, typ: snart blir nån mördad.

Sa jag att jag är übertrött?

Re-trend.

Elle 98

Läser i en secondhandfyndad Elle-bilaga från 98 att metallic är hett. Faktum är att alla trender de skriver om är samma trender som det skrivs om 2007. Jag vill gärna se en hösttrend som inte är gråskalor, senap, plommon, skogsgrönt, svart, läder och mocka. Jag känner mig som Saida när jag förutspår att höstrender 2008 kommer att vara: gråskalor, senap, plommon, skogsgrönt, svart, läder och mocka.

Den som lever får se.
---
Min lediga vecka resulterade i en hel drös med klänningar - bl.a. en Vera Wang. Nej, jag ska inte gifta mig.

Kärleken till döda ting.

Sjal frå Mantero.


Scarf med 87 fjärilar - check!
 
Scarfen är i 100 % siden och är gjord i Italien av Mantero. Handrullade kanter och blyertsgrå ram. Köpt secondhand för 15 kronor.

Den här scarfen är faktiskt underbar. 

Fina L.

Fina L på dopet.


Min kamera verkar ha havererat så här kommer en sparad bild på fina L i sin svärmors gamla 70-tals klänning. Klänningen var hellång men L kapade den till önskad längd. Gillar ärmarna! Första gången jag ser L i en klänning faktiskt, är det dop så är det.

Ska själv på bröllop i augusti men har....eh...inget att ha på mig. 35 secondhandklänningar i bloggen men ingen som passar på det här bröllopet. Krav; den ska inte vara för mörk, inte för vardaglig, inte för fin, inbte för prålig men festlig. Jag har ingen sådan klänning. Snyft.

Köttätande halsband?

Halsband från Kalevala

Tre stycken finska bronshalsband känns ju som en basgrej i smyckesgarderoben. Just det här halsbandet köpte jag åt min mamma för 15 år sedan och...ja....hon har väl inte direkt nött ut det så när jag var hemma i julas så gav hon glatt tillbaka det. Halsbandet är ett bronshalsband från finska KalevalaKoru och det är riktigt läbbigt. Ser ni hur de där små "trattarna" sträcker sig efter en och vill liksom suga sig fast? Brrrr.

Alltså, det är verkligen läskigt - på riktigt.

2:a i slöjd.

Ecco-sandaler

Snacka om hatkärlek - den här sortens  Ecco-sandaler hade alla syslöjdslärare när jag gick i grundskolan. Coolhetsfaktorn var med andra ord i botten. För ett par år sedan så kände jag mig dragen till dess praktiska och rejäla utseende och jag sökte i skobutiker men fann dem inte.

Lyckan blev därför stor när jag hittade dem - helt nya - i en secondhandbutik för 90 kr.

Green giant.

green giant green giant green giant

Jag kan redan nu, trots att ett halvår återstår av 2007, kora årets bästa secondhandväska;
min giftgröna ålskinnsväska i storleken 34 x 25 cm med avtagbar axelrem. 

Färgen, formen och skinnet gör att det här är en riktig krimskrams-favorit. Jag gillar verkligen den här giftgröna färgen som jag tidigare har i smycken, skor, och klänningar.




RSS 2.0