Gula skinnhandskar!

Gula skinnhandskar.

Gult är verkligen lycka! Jag har hakat upp mig lite på skinnhandskar och när jag hittar en färg jag inte redan har måste den ju införlivas i min samling. De här handskarna har en så fin knäppanordning på baksidan; de knäpps med hjälp av mörkgrå pärlemorknappar! På en lapp inuti står det: "A. B. C. Hansen Trollbäcken."  Mjukaste skinn och endast 35 kronor behövde jag avvara.

Lite höst.

Svarta skinnskor med T. Svarta skinnskor med T.

Alltså, jag finner ingen glädje i det här med sommarskor och sommarkläder.
Sån tur att secondhandaffärer inte har någon vidare säsongsindelning då!
Hade turen att hitta dessa svarta skinnskor med T-strap som passade mina fötter perfekt. Dessutom hittade jag ett par till höstskor...25-kronors lycka!

Såg också ett par lila mockaskor som var en blandning av pumps och stövlett. Varken eller men GRYMT snygga.

Skofynd.

Finskor med lacktå.

Senaste skofyndet. Ett par klassiska finskor i beige skinn och svart lacktå. Lacken framme på tån gör skorna lite "fräsigare" som Mamma Krimskrams skulle sagt. Köpta i en secondhandaffär för 5 kronor.


Felköp del 1.

vitblåklänning

Hittade den här finfina ljusblå klänningen med vita prickar, knappar längs hela framsidan och fickor i sidan i en secondhandbutik och provade den inte innan jag köpte den. Hm. Den är för liten. Men den är ju fin på en galge i garderoben också...erhm.

Morr, den hade varit så fin med vit t-shirt under.




21.00

Zipjacka från ADIDAS

Ikväll gäller det!  Man måste ju bara älska fotboll, när Tyskland igår fick in sitt 1-0 mål var jag alldeles tårögd.

I alla fall, med anledning av kvällens match kom jag att tänka på den här gamla blå/gula ADIDAS träningsjackan som jag har hängande i klädkammaren. Jag köpte den i en secondhandaffär i London för cirka 11 år sedan...jag börjar visst bli gammal...


Snodd lista. (Hej Höst!)

Ten must-buys for fall


(Snodd från Linda_K)
  1. Something red. OM. Jeans, skor, väskor, kappa, tröjor -alles.
  2. Black leggings. Ja.
  3. Sweater dresses. Tror inte det.
  4. Booties. Mm...Swear.
  5. Capes. Ja, och förmodligen den snyggaste som existerar.
  6. Patents. Ja, skärp, skor, väska, stövlar. Men inga svarta lackpumps - än.
  7. Plaids. Ja, väska och..eh....mammaklänning.
  8. Cropped jackets. Ja, men den känns inte så höstig...så; Nej.
  9. Oversize bags. Vadå oversize? Hur stort är det? Jag har stora väskor men inga monster...
  10. Tailored shorts. Nä, shorts är inte för mig.
Måste lägga till några saker:

    11. Tjocka stumpor.  Ja.
    12. Grått, grått, grått. Ja, väska.
    13. Skinn, skinn, skinn. Ja, Jacka, kappa, kjol. Men ingen snygg svart skinnväska....hm....måste fixas!
    14. Hundtandsmönster. Inte än.
    15. Hemstickat. Ja, en gråvit sjal.


Tennblomma.

Tennblomma

Köpte den här ringen på en loppmarknad för 30 kr för ett tag sen. I vanlig ordning är den stor...och ja, stor.

Är inne i en period då jag inte fyndar så mycket krimskrams, jag fyndar mer möbler, tyger och lampor.

På återseende!

Nytt klänningsfynd!

gråblommor

Fyndade den här användbara och blommiga bomullsklänningen för 5 kr i en secondhandaffär. Orkade inte prova den så jag gamblade rejält...

Bra längd på ärmarna och så är den mönstrad! Wiho!

Svart, kort skinnjacka.

Svart, kort skinnjacka.

Har ju tidigare bloggat om den här men den har aldrig fastnat på bild förut. Skinnjackan fick jag alltså av en vän för 6 år sen på min födelsedag. Jag blev så glad för jag hade provat jackan hemma hos hennes föräldrar där den hängde på vinden och den passade mig så bra. Gillar att det är dragkedjor i ärmsluten. Storlek 185 är den visst, tiny, tiny alltså...




Sort-guld-väska...

Svart & guld-mönstrad aftonväska 1. Svart & guld-mönstrad aftonväska 2.

Jag har blivit med väska! den här aftonväskan i guld & svartmönstrat tyg köpte jag igår för 40 kr i en secondhandbutik. Koila knäppningen - detaljer, detaljer, detaljer! Made in France står det inuti den.

Lycka.

Nu ska det beställas skor!

RSS 2.0