Handskar x 3

Förra året hade jag bestämt mig för att köpa ett par nya skinnhandskar på Handskmakarn eller liknande affär, eftersom jag inte skulle ha råd med fler än ett par 300-400 kronors handskar. Men:

De bruna köpte jag på en RödaKorset-loppmarknad i våras, de var helt oanvända, prislapparna satt kvar och det bästa av allt; de är fodrade med cashmere. 25 kr.

De svarta köpte jag på en stor loppmarknad här i stan och de har vanligt bommulsfoder. 20 kr.

De röda hittade jag på en Emmaus-loppmarknad i min hemstad och de är året-runt-handskar, de har inget foder alls. 45 kr.

15212-42

Tips:
-När du ska handla något; fundera på om du kanske ska ta en sväng förbi närmaste loppis först bara för   att se om de kanske har något där.
-Kolla skicket: Trasigt foder är inget kul.
-Använd näsan: Luktar skinnet askkopp så skippa dem.
-Hittar du ett par billiga i en färg som känns knäpp och svår; köp dem i alla fall.
Nästa höst kommer du ångra dig om du inte gjorde det.


Kommentarer
Postat av: sanna

Fodrade med cashmere, det låter underbart. Dessutom är de jättesnygga!

2006-01-03 @ 16:33:24
URL: http://sanna.feelthemachine.com
Postat av: Anna

sanna: Ja, de är verkligen sköna! Tack vad snällt sagt. :)

2006-01-03 @ 22:43:10
URL: http://krimskrams.webblogg.se/
Postat av: Emelie

åh vad fina hanskar du har hittat, särskilt de bruna, så höga/långa(?) och fina :)
Jag ska leta förfullt på secondhand idag :)
Tack för tipset!

2006-01-04 @ 10:11:39
URL: http://iel.webblogg.se
Postat av: Anna

Emelie: Tack tack. Ja, de bruna är ganska långa, de värmer skönt när man cyklar. Glöm inte att visa oss vad du eventuellt hittar på secondhandbutikerna.

2006-01-04 @ 10:54:45
URL: http://krimskrams.webblogg.se/
Postat av: Anonym

WOW! fina fina :)

2006-01-23 @ 16:42:47
Postat av: Peter

Handskar e bara så läckert!

Speciellt cashmerefodrade är juh såå mjukt å skönt åt händerna!

2009-10-31 @ 20:23:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0