Del 1 av 3.

Chockrosa (roligt ord) sjal.

Vad göra när man är full av idéer men har noll kunskap om hur man får en tygbit att bli snygg?
Lägg dessutom till att man har ett handikapp som stavas Husqvarna (det ska vara tyskt har jag fått lära mig).

Jo, då besöker man sin svärmor som är helt g r y m framför symaskinen.

Den här halsduken/sjalen var en av sakerna hon sydde åt mig i påsk. Har velat ha en "rund" sjal länge men har aldrig stött på någon i butik. Hittade dessutom det här chockrosa (roligt ord) trikåtyget för 7,50 kr så den blev ett riktigt fynd. Kan varieras massor; som på bilden, dubbelvirad och lagd som en "halvhuva" runt huvdet....om någon förstår vad jag menar.

Kommentarer
Postat av: malla

Du, min symaskin är av singer och den funkar då fasen inte bättre för det..... för inte är det väl jag?! :)

Rolig halsduk! Funderade på om de är disko 2007 som är med på bilden tidigare också? :)

2007-04-14 @ 16:42:46
URL: http://www.mallasmemoarer.blogspot.com
Postat av: alma

jättefin och rolig. vill ha en!

2007-04-14 @ 21:07:57
URL: http://whatalmawears,blogspot.com
Postat av: Anna Krimskrams

malla: haha, inte är det väl du, nej! :) Och det är inte disco 2007 som är med på bilden nedan. Spänningen är olidlig! ;)

alma: Ja-ja :) verkar ganska enkel att fixa, kanske ska våga mig på att göra någon själv.

2007-04-15 @ 20:18:52
URL: http://krimskrams.webblogg.se/
Postat av: Ellen

Ja! lite som Grace Jones figur MayDay i Bondfilmen Levande måltavla från typ 87....

2007-04-18 @ 16:01:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0