NY - the nedräkning.

NY

Joråsåatt, om exakt 2 månader åker jag till New York för första gången i mitt liv. Känns helt otroligt att resan verkligen är bokad och betalad. Det här har varit mitt drömresmål så länge, så jag inte fatta att det verkligen ska bli av. 10 dagar ska jag vara där och bo mellan Empire State Building och Grand Central Station.
Hello Bleeker Street! Hello skyskrapor! Hello Missonihanddukar! och Hello utblottad Krimskrams gissar jag på.

Vill gärna ha alla era tips om sevärdheter, shopping, käk m.m.

Jag ska frossa i NY-litteratur nu och spara alla slantar till NY - förutom om jag ser nåt secondhand alltså.

Kommentarer
Postat av: Hon som är hon

Kul! VIlket hotell ska du bo på? Är också sugen på NY ;)

2007-08-20 @ 21:45:03
URL: http://www.detarjudusomarhon.blogg.se
Postat av: malla

å vad spännande! :) Drömresa helt klart!

2007-08-20 @ 22:04:20
URL: http://www.mallasmemoarer.blogspot.com
Postat av: Anna-Karin

Hej! Vill bara tacka för dina Berlintips. Ska försöka sammanfatta lite hur det var och maila till dig, men vill i alla fall tacka så jättemycket. Bästa tipset var i alla fall marknaden - så roligt!
NY vill jag också åka till, verkligen ett drömresemål!

2007-08-21 @ 15:20:49
URL: http://annakajsakarinbella.wordpress.com
Postat av: karin

minns att du tyckte stockholms second hand var dyrt - vilket betyder att du kommer tycka att vissa av new yorks second hand är löjligt överprissatt. dock är det här man hittar de där underbara klänningarna från 20,30,40,50 tal osv. jag hittade även platåstövlar - vi snackar abbastuk - från 70 talet.
min favoritaffär hette Screaming Mimi, http://www.screamingmimis.com/boutique.html. även om man inte gillar priserna blir man inspirerad till tusen av antalet döcoola smycken och personalen är sjukt snyggt klädda.

2007-08-21 @ 16:29:33
Postat av: Annelie

Hej! Jag bara älskar din blogg =) Sååå roligt att titta på alla dina underbara fynd. Tänkte också fråga om du känner till någon bra sida på internet för att kolla upp stämplar på smycken?

2007-08-21 @ 19:07:01
Postat av: Anna Krimskrams

Hon som är hon: Inget hotell, ska bo på hos en kär släkting :)
malla: Ja, för mig är det verkligen en drömresa, har längtat efter NY så länge nu.
Anna-Karin: Åh vad kul att du gillade marknaden! Ser fram mot ditt mail!
karin: Låter som ett par grymma boots! När jag nu ska till NY tror jag dock inte att jag kommer secondhandshoppa så mycket - det gör jag hellre i mindre städer i Sverige. I NY blir det nya ting!
Annelie: Tack så hemskt mycket! Jag blir tokglad! Jag har en hel del sidor för stämplar, vad för någon typ av stämpel vill du hitta? Här är en med årsstämplar: http://www.oscarianska.se/arsbokstaver/

2007-08-22 @ 10:15:40
URL: http://krimskrams.webblogg.se/
Postat av: Annelie

Årsstämplarna är en jättebra hjälp på vägen, tack, tack.
Det är framför allt silverstämplar jag undrar över. Jag har fått en del krafs som ska vara silver, nämligen. Det är lite smycken, nån sked, en ram... Lite så där. En del är svenskt och märkt med kattfot, en del är importerat (??) och har andra märken. Nyfiken på vad de betyder =) En del av silvret verkar inte vara sterling utan har andra siffror/procenthalt så det skulle också vara kul att läsa mer om.

2007-08-22 @ 10:42:53
Postat av: Glamourbibliotekaren

Ah! Jeg elsker New York! Har vært der flere ganger og lengter alltid tilbake.
Screaming Mimi's er bra - helt enig. Jeg kjøpte et par store grønne solbriller der i påsken. Ellers er det mye second-hand i East Village.
Gå på Barney's Co-op på Broadway på Upper West - der har de Chloé, Marc Jacobs etc til litt billigere priser enn på den vanlige Barney's. Du bør også sjekke ut Anthropologie - min favorittbutikk! (www.anthropologie.com). Det ligger en på 5th ave og ca 16.str? - og en på Broadway i Soho. Og på 34. gate, mellom 5th og 6th/7th, ligger det mange kjedebutikker (Old Navy, Victoria's Secret, The Gap osv). Macy's ligger også der.
Mat: Mange koselige små søte restauranter og kaféer i Greenwich Village. Amerikansk diner-følelse får du på Tom's Restaurant på Broadway og 113th str. på Upper West (Seinfeld-kaféen). Pass på at du får testet ut Krispy Kreme-donuts! To die for..
Sminke finner du i tonnevis på Sephora på Times Square, men skal du ha parfyme, er det bedre å gå på de litt mer eksklusive butikkene. Bergdorf Goodman, Barney's, Saks, Henri Bendel's og Takashimaya har mange fine parfymemerker. I Greenwich Village har L'Artisan Parfumeur åpnet egen boutique. Bra service - anbefales!
Dra over til Brooklyn, særlig Williamsburg. Mange små indie-butikker med klær man ikke finner andre steder!
GOD REISE!!

2007-08-22 @ 21:55:40
URL: http://www.glamourbibliotekaren.com
Postat av: Anna Krimskrams

Annelie: Spännande! 830 och 925 kan det kanske stå på några av dina silverprylar, det är silverhalten som är angiven. Står det N.S på nåt är det inte silver utan nysilver. Googla silver + stämplar så hittar du en hel del. :)
Glamourbibliotekaren: ÅÅÅH tack tack tack! Barneys Co-op ska absolut besökas! Hur man nu ska hinna med allt...? :)

2007-08-23 @ 12:27:56
URL: http://krimskrams.webblogg.se/
Postat av: therese

Oh va kul! Har tyvärr inga tips till dej men hoppas att du kanske kommer hem med lite av den varan=)

2007-09-02 @ 15:04:59
URL: http://tje1984.blogg.se
Postat av: Hanna

Jag har skrivit en New York guide för www.salongk.se Endast en 2nd hand affär tyvärr (och den ahr omgjorda kläder), men en hel del annat. (Tror att länken är längst ner på deras sida under resor.)

2007-09-20 @ 16:43:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0