Långsamt mode från 1870.

Morfarsmormors klocka.

Såg på "Bästa formen" igår som hastigast, där diskuterade de "långsamt mode" d.v.s. vintage kläder, kläder gjorda av secondhandkläder, kläder som är gjorda av hållbara material som ska användas tills de nöts ut, inte tills de känns otrendiga. Med det programmet och, den pågående konsumtionsdebatten så slås jag av hur lite nytt jag faktiskt köper.

För två år sedan så förlorade jag mitt bonuskort på HM på grund av att jag köpte för lite. Jag har inte handlat på HM sedan november förra året (ett stycke Victor&Rolf-plagg) och ja, i min värld är det ett bra tag sen. Faktum är att jag tror mig kunna räkna upp alla nya klädesplagg, accesoarer, skor, väskor jag köpt hittils under år 2007 - en omöjlighet för tre-fyra år sedan då jag handlade på HM i alla fall en gång i veckan.

För att återgå till "Bästa formen" och långsamt mode; här ovan syns en långsam klocka, den var min morfars fasters och är i 14 K guld och funkar prima!

Kommentarer
Postat av: Mona

Åh vilken fin klocka!

Jag önskar att jag kunde finna en sån klocka! :)

2007-10-11 @ 22:09:39
URL: http://moanaa.blogg.se
Postat av: Anna Krimskrams

Mona: Tack! Klockar svämmas antikaffärer över med så leta där!

2007-10-13 @ 09:16:16
URL: http://krimskrams.webblogg.se/
Postat av: Linnéa

Riktigt tjusig klocka!

2007-10-15 @ 22:35:03
Postat av: Anna Krimskrams

Linnéa: Ja, fin som snus!

2007-10-17 @ 12:45:10
URL: http://krimskrams.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0