Liljekonvaljer & 8 loppisar.

Liljekonvaljer i glas.

Bloggtorkan kom sig av att jag var iväg och plockade liljekonvaljer i Dalarna. På vägen upp gjorde vi 8 stopp längs loppisar vid vägen så det blev en hel del secondhandfynd. Jag är okristligt förtjust i färgat glas så jag gick crazy när finfina prylar radades upp framför mina ögon. Inget av det som visas på bilden fyndade jag nu, de sakerna kommer i ett annat inlägg.

Blå glasvasen på bilden är designad av Erik Höglund för Boda. Tjock och blåsig.
Den gröna skålan som skymtar är gjord av Filippa Reuterswärd för Reijmyre glasbruk.
Den röda vasen som skymtar fram är anonym och fin som snus.

Allt på bilden är secondhandfynd.

Kommentarer
Postat av: malin

Kul att se lite prylar! Även om det andra också är kul föstås...:)

2008-05-20 @ 13:01:50
URL: http://monstermonstret.blogspot.com/
Postat av: Badbomben

Älskar doften av liljekonvaljer! Färgat glas är fint, stämmer:)

2008-05-20 @ 18:37:53
Postat av: miri

åh, du är tillbaka nu! vad avis jag blir på alla er loppisstopp. och fina vaser :)

2008-05-21 @ 12:58:31
URL: http://bookofmiri.blogg.se
Postat av: Anna Krimskrams

malin: Kul att det uppskattas! :D
Badbomben: Liljekonvaljdoften är den bästa :)
miri: Ja, nu är jag tillbaka, hör av dig om du vill hitta på nåt. Loppisstopp är den sanna lyckan! :)

2008-05-21 @ 14:24:41
URL: http://krimskrams.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0