Thonet hjärtan Frank eller?

thonetstolar

Här är då mitt senaste möbelinköp; ett par stolar från Thonet. Stolssitsarna på den här stolsmodellen är oftast flätade men här är det som synes en stoppad sits. Tyget ska bytas ut men jag struntar i att måla dem, jag tycker att de duger gott som de är. Stolen som är komponerad av Michel Thonet 1859 heter nummer 14 och tillverkas än idag. En 150-årig klassiker alltså!

Nu till frågan; Vad ska det vara för mönster/stil/färg på det nya stolstyget? Jag funderade först på Josef Franks tyg Terrazzo men nu vet jag inte. Kanske zebrarandigt? Eller bara svart/vit-randigt? Förslag mottages tacksamt.

Kommentarer
Postat av: Annie

Bra val att inte måla om - gillar lacken mycket!
:)

2008-05-28 @ 20:17:44
URL: http://enteranniesworld.blogspot.com
Postat av: Kimpidara

Len gillar La Plata mer!! Har inte fattat att Frankie Boy gjorde såååå många fina tyger!! Måste kanske ta en tur till S.T. och spana..

2008-05-28 @ 21:39:19
Postat av: miri

jag gillar också lacken, precis som annie. sen tycker jag def du ska ta nån joseph frank-tyg. gillade gröna fåglar och himalaya han gjort. är helt klart inne på fåglar! :)

2008-05-28 @ 23:31:37
URL: http://bookofmiri.blogg.se
Postat av: Anna Krimskrams

Annie: Jag med, den var inte tillräckligt illa däran för att behövas göras om. Puh!
Kimpidara: Hur kan du missat?? Måste komma och ha Frank-skola med dig snart...:)
miri: Gröna fåglar gillar jag också men jag vet inte om det mönstret blir för stort som stolsits? Klura klura.

2008-05-29 @ 12:18:12
URL: http://krimskrams.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0