Frågor.

Hittade de här frågorna hos http://passionforfashion.webblogg.se/

1. Hur många jeans/toppar/skor har du?
Jeans: 4
Toppar: massor
Skor: cirka 50 par inklusive stövlar.
2. Hur många kläder/skor/accessoarer köper du i veckan?
Väldigt olika, senaste veckan köpte jag bara en sak.
3. Hur många väskor har du?
Cirka 50.
4.. .och hur många av dom är märkesväskor?
Ingen, eller, ingen väska från "de stora".
5. Hur mycket pengar lägger du ut på modefronten i månaden?
Väldigt väldigt olika. Men rätt lite tror jag, mellan 0-2000. Oftast 200.
.6. Vad är din favoritaccessoar?
Skor. Ringar. Väskor. Örhängen. Nej; Pälsmössa!
7. Beskriv din stil med tre ord
Fyndig, kul och snäll.
8. Hur många solglasögon äger du?
4.
9. Vilken stilikon klär du dig efter om du har någon?
Har ingen.
10. Vilken är din favoritdesigner?
Vivienne Westwood och Alexander McQueen.
11. Vilket är ditt favoritplagg just nu?
Min vinröda sammetsbyxkjol.
12. Vad är nästa köp?
Antagligen skor...
13. Shoppar du secondhand ibland?
Jämt.
14. Vilken är din favoritaffär?

Myrorna, HM.
15. Är din garderob fullsmockad?
Jao.
16. Vad för plagg/accessoar köper du helst? Väskor/skor/jeans/toppar?
Väskor och skor.




Väskor, väskor über alles.

15212-13

Kör en till poll: Vilken är av dessa aftonväskor tycker ni är finast/fulast?

Överst: Röda, hård väska i siden och med tofs.
Mitten. Silvrig, handvävd väska från Damaskus.
Nederst. Svart sidenväska med svarta pärlor och paljetter.

Skojakten som kom av sig...

Jag var ju på skojakt i fredags; typiskt att man hittar så många fina skor men inte i min skostorlek. Såg ett par finfina bruna Pertti Palmroth-stövlar men de var i storlek 37 och de kostade 70 kr. Sen såg jag ett par riktigt häftiga guldgula högklackde skor, i storlek 38, för 30 kr.


Och ingen mörkgrön väska kom jag hem med.


Grymma, grymma värld.

Skohunting.

Nu ska jag snart iväg och se om man kan fynda lite mer nödvändigheter. Skulle gärna vilja hitta en mörkgrönskinnväska till mina mörkgröna pumps - matchat så det förslår!

En undran: Hur förvarar man skor/väskor/smycken/halsdukar m.m. bäst? Jag har mina väskor i kartonger och det känns lite trist. Hur gör ni?

Ruby slippers.

15212-12

Bild från: http://www.curbside-couture.com/images/S/shoe-13.JPG

Sådana här skor trodde jag inte fanns på riktigt. Aaaaah.


2 bruna väskor.

15212-11

Ok, vi kör en till liten poll; Vilken av dessa två väskor är snyggast respektive fulast? I vänster ringhörna har vi en brun, lapptäcksskinnväska med lite annorlunda form och i höger ringhörna har vi farmors krokodilväska.


Tre par skor.

15212-9

Tre par av mina skor; de gul/orange har kilklack och de har jag inte använt så mycket än, de i mitten är ett av mina bästa inköp - snygga och sköna! De längst till höger fick jag av en väns mamma som vet att jag gillar skor. Vilka tyckte ni var värst/bäst?

Gigantisk pälsmössa

15212-10

Har efter långt och träget sökande idag äntligen hittat en fin pälsmössa. Den är gigantisk och har en relativt lång päls, det kan inte vara räv. Hittade den i en secondhandaffär och funderar allvarligt på att aldrig mer köpa nya kläder och accessoarer, det är så mycket roligare och billigare med secondhandprylar!Måste googla lite och se vad det kan vara för päls i mössan.

Updatering: Nu med bild!

Örhängen på speed...

Örhängen

Jag är vansinnigt förtjust i smycken. Sjukligt förtjust kanske man skulle kunna hävda. Så dess kunde jag bara inte motså när de fann mig på en loppis. ..

Önskelista 2005.

Böcker:
Djävulen bär Prada - Lauren Weisberger (pocket)
I skuggan av ett brott  - Helena M. Henschen (pocket)

Viktigheter:
Damkrokodilen med tre ljus.
http://www.bluebox.se/showinfo.asp?id=999436&method=search

...och Tårtfatens TÅRTFAT (se nedan).

Annat:
Mörkröda nagellack.
Hitchcockdvdboxen Del 2.

Uppdateras hela tiden.


Hej tomten!

Jag vill gärna, nej, jag BEHÖVER, det här tårtfatet. Min kropp kräver det. Jag är icke fullkomlig utan det. Tack på förhand.

Tårtfat

http://www.krinkles.d56.com/product_info.asp?sid=53031&sbid=53033&scid=53035&itemid=53175&strSection=christmas

McCartney VS. Lagerfeld

Nu när jag har tittat på Stella-kollektionen på nätet slår det mig att jag är väldigt mätt och trött på den. Hoppas bara att alla de som inte fick tag i något inte köper sakerna till sjuka överpriser på Blocket eller Tradera.

Jag måste också säga att jag tycker  Lagerfeld-kollektionen var snyggare. Det kändes som det fanns mer användbara plagg där och så var Lagerfelds armband så mycket snyggare.


Stella

Jag ångrar mig inte att jag inte hängde på låset idag. Det verkar ha varit kaos överallt.

Jag bara väntade på det här:

http://cgi.ebay.com/Stella-McCartney-for-H-M-Skinny-Blue-Jeans-Size-8_W0QQitemZ5442726054QQcategoryZ86319QQrdZ1QQcmdZViewItem


Update: Jag var inne på HM i Linköping vid 13-tiden. Då fanns det ett par svarta vida byxor i storlek 40 kvar. Gick runt ett tag och fick se den blå sjalen/halsduken ligga inknölad på en hylla. Hurra  - den blev min.
Efter en stund var byxorna borta och ett gult linne kommit fram. Jag frågade personalen om det skulle komma in mer till Linköping och det skulle det inte.

RSS 2.0