First we take Manhattan, then we take Berlin.

Berlin.

Så, nu är jag nästan färdigpackad! Åker om 2,5 timmar till Berlin.



Varumärken.

Hittade en lista att fylla i hos Annie. Sagt och gjort!

KLÄDER

Skor: Acne, Michael Kors, Givenchy, Swear, Lanvin, Bally m.m.
Sneakers: Reebok, Adidas, Miu Miu.
Jeans: Acne eller Cheap Monday.
T-shirt: American Apparel.
Underkläder: HM, Lindex, Calvin Klein.

ACCESSOARER
Väska: Miu Miu, Alexander McQueen, och så en jäkla massa secondhandfynd, bl.a. Bottega Veneta, Dior, Lacoste, Pierre Cardin m.m.
Plånbok: MbMJ.
Solglasögon: Balenciaga.
Klocka: DKNY.

TEKNIK
Tv: TjockTV!
Mobiltelefon: Nokia Prism.
Mp3: En gammal vit?
Dator: E-system med HPw2207h

BADRUM
Tandkräm: Billigast möjliga. Just nu........(olidlig spänning)........Pepsodent! 
Tvål: En jäkla massa Savon de Marseille. (Jag hamstrade när jag var i Frankrike förra året, kom väl hem med 4 kg tvål.)
Parfym: Marc Jacobs Blush och Hermes 24 Faubourg.
Medicin: Nej.
Vitamin: Nej.
Huvudvärkstablett: Ipren, Alvedon, Ibumetin - alles!

MAT OCH DRYCK
Mineralvatten: Sällan.
Vin: Vad som helst som är rött, lite jäst, lite kolsyrat, lite unket - no worries, jag dricker det.
Bröd: Dr Sterns! Har ni inte provat så prova! Färskare och godare än hembakat.
Glass: Walnut från SIA.....men jag kan aldrig hitta den i affärerna. :(

HEMMA
Säng: Ikea
Lakan: Alf Bergqvists gamla. Handvävda, handknypplade spetsar, handbroderade. Manglade.
Espressomaskin: En klassisk Don Pedro från Nils Johan. Snyggare kaffebryggare och godare kaffe får man leta efter.
Kylskåp: Risigt halvskåp.

FÄRDMEDEL
Bil: Ford Focus. Men inget körtkort. Eeeeeeeh. 
Taxibolag: Ja, men bara när jag reser till och från Arlanda efter att jag besökt K i New York.
Cykel: Ett hittebarn som pappa snoffsade till.


Electric blue.

Electric blue.

En av de bästa sakerna jag kom hem med från februariresan till New York. Fått av K som hade köpt den i NY på 1980-talet någon gång. Helt omöjlig för mig att fota men, iallafall, this is love.

Ingen snöblindhet - check!

Solglasögon från Balenciaga

Jo, jag har köpt mig ett par vintage solglasögon från Balenciaga. Sådana måste man ju har trots att vintern är i antågande och man får enorma ugglevibbar av dem. Det är jag och Jennifer Lopez liksom.

+


Igår bokades det kulturevenemang i Berlin, Tosca på Staatsoper Berlin och Leonard Cohen på O2.


=

Hej kulturtant!

Test.

Jag har också gjort det där personlighetstestet nu. Kan inte bestämma mig om det stämmer eller ej.

Krimskrams personlighetstyp:

Logiskt sinnade, kreativa tänkare. Kan bli mycket entusiastiska över teorier och idéer. Strävar ofta att bringa klarhet i teoretiska frågor. Värderar kunskap, logik och kompetens mycket högt. Tystlåtna och reserverade. Svåra att komma inpå livet. Individualister. Ointresserade av ledarskap och makt. Deras analytiska förmåga gör det lätt för dem att upptäcka samband som andra inte ser. Fungerar bäst när de uppmuntras att använda sin fantasi och förmåga till kritiskt tänkande.


Karriärer som skulle kunna passa Krimskrams:

Fysiker, kemister, biologer, fotografer, strateger, matematiker, universitetslärare, programmerare, animatörer, tekniska skribenter, ingenjörer, jurister, brottsplatsutredare, skribenter, artister, psykologer, systemvetare, utredare, besiktningsmän, lantmätare.

Besiktningsman är mitt drömjobb I guess. Ingen ironi.


Stort (nähä!?) armband + bloggtristess.

Danskt armband

Största armbandet jag sett - check!
10 cm x  7 cm. Armbandet är märkt A.D. Design Made in Denmark. Köpt på en loppmarknad för 50 kr.
Jag tror att det bäres med fördel över en tröjärm.
Jag tror att jag måste testa.

Bloggfunderingar:

Var tog Cityliving vägen?
Varför känns så många bloggar hösttrötta? (min med)
Varför bloggar inte folk som är i NY nu om FASHION utan om kändisar, sig själva och sprit?
Varför skickade ingen Hotspot till NY?

Bästa halsbandet + Berlin.

Stort halsband.

Bästa halsbandet på länge! Känns som om jag upprepar mig en aning. Men det här halsbandet är verkligen ren lycka! Stort, blaffigt och ganska på gränsen till osmakligt.

Igår bokade jag en resa till Berlin! Åker i slutet av september. Precis vad jag behöver just nu.

Bomber & granater!

Granathalsband.

Ett stycke granathalsband - check!
Köptes på en sommarloppis i bästa Dalarna för 5 kr.

Kommer ihåg när jag skulle konfirmera mig, jag önskade mig granatörhängen, granatring och granatberlock (halsband var för dyrt). Mamma tyckte att det var värsta sortens tantsmycke och ryste av att se dessa förhatliga granatsmycken. Men jag fick det jag önskade mig iallafall.

Det som skulle vara riktigt häftigt i granat är ett par enorma örhängen eller ett enormt halsband. Mitt nästa mission alltså!

RSS 2.0