Vintage France.

Nu lämnar jag Sverige för en veckas semestrande i Frankrike. Kan ingen franska alls men jag älskar fransk musik så som Indochine, Alizée, Niagara,  Birkin, Ganisbourg, France Gall, Youssou N'Dour med flera. 

Nu i schlagertider så vill jag bara påminna om exakt hur bra Frankrike har levererat i den tävlingen tidigare år.

1991 - Amina  (börjar 01:40 in i klippet)



Återkommer med en rapport om Bretagnes secondhand-utbud!

Korall.

Halsband av korall.

Äntligen har jag ett korallhalsband i min ägo. Kul att jag lyckades hitta ett lagom  till sommaren, ett ännu större plus hade varit om det hade varit riktigt, riktigt stort och tjockt. Köpt secondhand.

Oscar & Välkommen hem N!

Scarf från Oscar de la Renta.

Scarfsparaden fortsätter, den här scarfen köpte jag samtidigt som den från Hermés. Gillar att det är både rött och rosa på den men båtmotivet är inte helt jag. Scarfen är från Oscar de la Renta.


Sen är det helt obeskrivligt roligt att N nu kommit hem från N.Y och att hon hade med sig en välfylld kasse till moi.
Själv hade hon storhandlat bl.a. Ralph Lauren, Hilfiger, Oscar de la Renta, Marc Jacobs, Kenneth Cole, DKNY, Adidas, Mulberry och C & C California. Nu måste jag nästan övertala henne att börja blogga.


Dior och Bretagne.

Örhängen från Christian Dior.

Klart att man känner ett behov i kroppen efter ett par vulgoörhängen.
Dessa är ett par clips från Christian Dior och jag secondhandfyndade dem för 15 kr.
---
Skulle vara grymt tacksam för lite tips om Bretagne där jag ska vara i en vecka och tänkte att ni kanske har något bra tips på utflykter, sevärdheter, mat, shopping vad som helst? Närmasta större stad blir nog Rennes.

Vad bör man köpa med sig i från Frankrike?

RSS 2.0