Ganska stor... men inte störst.

Brosch.

Jag som trodde att jag hade stora broscher, icke då, i jämförelse med Linda K ligger jag långt efter.

Det här är en av mina största, ett ansikte med glitter, strass och mocka. Kalas!

Fått secondhand av K i New York. Såklart.

Fyndet: Nu med bild!

Mässingsljusstake

Här är fyndet, en 6-armade mässingsljusstake av Josef Frank för Firma Svenskt Tenn.

Travade runt i secondhandbutiken, tänkte nästan vända och gå hem och vad får jag se då? Inklämd mellan plastblomkrukor och rosa porslinselefanter, hittar jag Le Ljusstake! Kraftigt nedsmutsad men ändock! Betalade den fort, hasta hemåt, höll på att ta fel tunnebanetåg, jogga mot lägenheten - och börja putsa.

Nu: Andas.

Bästa fyndet so far i Sthlm!

Åh, nu brallar jag nästan på mig! 

Idag har jag gjort mitt bästa secondhandfynd i Stockholm - än så länge.

Ska bara putsa upp finingen - snart tillbaka!

One size fits all.

Örhängen vintage

Jag ser en röd tråd här tror jag. Örhängen visas i sin riktiga storlek. Guld och orange!

Fått av K i New York, köpta på 80-talet.

RSS 2.0