Kramkofta.

Ullkofta

Det är svårt att motstå koftor, speciellt när de ser ut som om de verkligen tänker krama om en.
Den här kofta i 100% ull är gjord i Norge och inhandlades, såklart, i en secondhandbutik.

Tack HM!

Var ju självklart inne på HM:s hemsida imorse för att kolla Victor&Rolf-kollektionen men blev snabbt intresserad av något helt annat: HM har gjort en "We love Berlin"-guide!

Bl.a tipsar de om LalaBerlin som jag själv hört mycket om men ännu inte besökt - om en månad ska det bli ändring på det.

Sen måste jag kolla upp Van Ravenstein också så att jag får tafsa på lite Dries van Noten, Balenciaga och Victor & Rolf.

Just nu är jag väldigt ressugen.  Tills dess får jag nöja mig med en av mina favoritbloggar: Bored&Beautiful.

Den här secondhandbloggen blir en secondhandblogg/älska-Berlin blogg märker jag.

Mycket smycken nu...

Silverarmband från Alton.

Måste visa upp det här grymt snygga silverarmbandet som vännen S fyndade på en loppis för 25 kr!
Armbandet är gjort av Alton i Falköping 1972. Krimskrams är mucho avundsjuk på det här fyndet...

Sist.

Nu har jag, som sista människa på jorden känns det som, börjat leka med stilmallar och koder och jag vet inte allt. Skrik gärna till om storlekar och färger. Men om det skär sig i era ögon så är det mycket möjligt att det ska vara så ;)


Bally + lack = höstlöööv.

Skor från Bally.

De här skorna köptes för ett bra tag sedan och är ett par riktiga favoriter. Lackskorna är i herrskomodell och av märket Bally. Köptes secondhand för 25 kronor.

Lyckorus.

Ring från Brofod, Falköping. Ring från Brofod, Falköping. Ring från Brofod, Falköping. Ring från Brofod, Falköping.

Fredagen den 13:e var ingen dålig dag.

Jag kan blir lyrisk över det mesta men jag tror att ringar slår allt annat.

Den här silverringen fullkomligen skrek efter mig när jag upptäckte den i en antikaffär och jag kunde ju inte lämna den. Den är gjorde 1975 i Falköping av Brofod AB och har en stor, röd sten infattad på ett häftigt sätt.


På tal om secondhand; jag han förstå att man kan känna ett visst mått av skepsis till att bära plagg som andra har burit men smycken är ju helt grymt bra att köpa i andra hand.
I alla fall som ett alternativ till alla Pilgrim och Attling-smycken som köps.


Luva + Mink = Kärlek.

L:s minkpäls.

Min secondhand-vapendragare L köpte den här grymt snygga minkpälsen igår. Modellen är annorlunda, jag har iallafall inte sett en minkpäls med hood på förut. Varm, snygg och så passade den perfekt!

Hoppas resan hem gick bra!

Berlin.

Mycket bra start på dagen:

"Affärernas öppettider är hårt reglerade och lagfästa i Tyskland. Lagarna stiftas av delstaterna och på tisdagen beslutade senaten i delstaten Berlin att släppa öppettiderna fria från måndagar till och med lördagar.

De som vill ha öppet 24 timmar om dygnet ska få ha det. Den nya lagen kan träda i kraft redan i december om förslaget går raka vägen igenom de instanser som återstår
..."

Ur DN

Passar utmärkt eftersom det stundar en Berlinresa.

Mycket grått nu.

Grå skinnväska.

Den här grå skinnväskan är en av de senare i samlingen, storleken är perfekt och den har en kul öppning; dragkedjan går från övre vänstra hörnet och ner till det nedre högra. Så på bilden är väskan öppen. Bra skick och allt det där också. Snyggt foder också -sånt uppskattas. Dessutom fick jag den på köpet för att jag handlade...en del.

Fixat: Sidenblus.

Grå sidenblus.

En grå sidenblus med klädda knappar och dragsko i midjan. Dessutom är kragen snygg, lite säckigt rundad och inte så strikt som de annars brukar vara. Köpte den secondhand för 40 kr.

Lovely.

Marinblå mockaskor. Marinblå mockaskor 2.

Som sagt, den här bloggen heter ju "Krimskrams - livsnödvändiga secondhandfynd" och det har är precis ett sådant fynd. Dessa skor i nyskick med marinblå mocka sammet och 10 cm klack är helt grymt snygga.
Sen att jag inte kan gå i dem är en annan sak.

Gud vilken tur jag har att bloggen inte heter "Krimskrams - användbara secondhandfynd."

Bara grått.

Grå skinnhandskar.

Hej, jag fortsätter att knarka skinnhandskar. De här i fin grå färg och grymt bra skick fick följa med mig hem i helgen. Man kanske skulle ge handskarna en egen bloggkategori?


Nostalgi overdose.

Musse Pigg-hänge.

När jag var hemma hos mina föräldrar senast så hittade jag den här berlocken i emalj;
Musse Pigg på cykel. Kommer ihåg att jag fick den som 4-5 åring av min dagmammas dotter.
Dottern hade den hängandes i en lång kedja och jag tyckte att det var det finaste av alla fina saker.
Sen en dag fick jag det av henne vilket innebar en outsäglig lycka.

Bara fram med en annan lång kedja så ska jag använda den igen, 25 år senare!

Klädförvaring del 2.

Klädhängare 2. Klädhängare 1. Klädhängare 3.

Den här klädhängaren kan med lite god vilja platsa i den här bloggen, den är ju secondhandfyndad och har iaf en del att göra med kläder. Den kommer passa bra i vår trånga hall och jag tycker nog att den är finast som den är, utan diverse prylar.

Men jag är realist - den kommer vara överbelamrad snart. 25 kr gav jag för den.

Atomic.

Halsband med ringar. Halsband med ringar 2.

Ett ganska så stort halsband har flyttat hem till moi. Hittar inga stämplar men ikväll ska jag ta fram silverputsmedlet och testa lite. Köpte det, i vanlig ordning, i en secondhandaffär. Klarar uppenbarligen inte av att hitta nåt krimskrams i vanliga affärer längre...antingen är det för dyrt eller för fult.

Heja secondhand-krimskrams!

RSS 2.0