Finland, baby..

Armband i silver.Armband och ring i silver.

Ibland så ska man ju ha en hel del tur. Silverringen till höger har jag tidigare bloggat om här och så nu, flera år senare så dyker det här silverarmbandet upp i en antikaffär nära Krimskrams. Priset var något helt annat men eftersom jag hade fått födelsedagspengar så var saken biff. Ringen och armbandet är nu ett set och aldrig mer får de skiljas åt.

De kommer från Finland och är skapta på 60-talet. Bästa kombinationen!

Red love.

Väska i rött skinn.

Om jag måste välja en favorit av alla mina secondhand-väskor så är det den här. Som jag har använt den. Köpte den för fyra år sedan i en secondhandbutik i Dalarna och 40 kr betalade jag för den. Den är i A4-storlek, har ett ytterfack och två innerfack. Plus en lång, smal axelrem.

Sa jag att den är röd?


I övrigt så håller jag på och städar garderoben, jag är i stadie ett: allt har lämnat gareroben och ligger nu på golv, stolar, sängar, skrivbord. Ser ut som ett katastofområde. Så då bloggar jag.

Jade.

Äpple i jade.

Ett äpple är ju sällan fel - dock kan det bli jäkligt uttjatat.

Det här gröna jadeäpplet köpte jag i en secondhandaffär för 1 kr. Komplett med guldlöv och allt.  Eftersom jag är förtjust i berlockarmband så hänger det tillsammans med en massa andra berlocker på ett armband.

Ju fler desto bättre - för mycket är inte nog.

Vera & jag.

Klänning från Vera Wang. Klänning från Vera Wang.

Klänning i beigeroisa med massor av tyll och ryggurringning från Vera Wang - CHECK!

Den här klänningen fick jag av samma släkting som jag fick de svarta Anne Klein-skorna av, hon tyckte att jag absolut skulle ha den och nu hänger den här hemma hos mig och jag kan bara inte sluta le när jag ser den. 
Den känns väldigt klassisk men samtidigt helt galen - tyll, tyll, tyll, färgen och ryggen.

Kanske ska jag ha den när jag går till Konsum och handlar mat? 

Mina vänner känner mig tror jag.

Vinröd väska från Pistore.

En till födelsedagspresent! Den här härliga väskan innehöll ett mycket efterlängtat presentkort - finare presentkortsförvaring kan man väl knappast önska sig?

Väskan kommer från Italien, märket heter Pistore och är helt i vinrött skinn. Locket är flätat - jag flämtar olustigt.

Fortsätt gärna att tipsa om NY!

NY - the nedräkning.

NY

Joråsåatt, om exakt 2 månader åker jag till New York för första gången i mitt liv. Känns helt otroligt att resan verkligen är bokad och betalad. Det här har varit mitt drömresmål så länge, så jag inte fatta att det verkligen ska bli av. 10 dagar ska jag vara där och bo mellan Empire State Building och Grand Central Station.
Hello Bleeker Street! Hello skyskrapor! Hello Missonihanddukar! och Hello utblottad Krimskrams gissar jag på.

Vill gärna ha alla era tips om sevärdheter, shopping, käk m.m.

Jag ska frossa i NY-litteratur nu och spara alla slantar till NY - förutom om jag ser nåt secondhand alltså.

Skor, kalas & tårta.

Skor från Anne Klein.Skor från Anne Klein.

Tillbaka från semestern och herregud vad kul jag har haft!
Skulle passa bra med ett vitt halvår och lite semester nu - det är hårt att fylla 30. Jag älskar verkligen att fylla år; massa vänner och släkt, god mat, god dricka och ett presentbord som såg ut som om jag hade fyllt 50, fått barn, gift mig, konfirmerat mig och gått i pension.

Bland annat så fick jag, efter flera års trånande, mitt älskade sko-tårtfat från Krinkles som jag bloggade om för 2 år sedan. Nu blir det prinsesstårta!

image66

Svarta skorna kommer från en kusin till min pappa, hon har haft dem på en fest och sen gav hon dem till mig. Vilken lycka att ha samma skostorlek som henne. Jag fick även ett par helknasiga platåskor och ett par heeelt galna skinnstövlar med päls. Snart i en blogg nära dig.

Iallafall, de svart skorna är av märket Anne Klein och är köpta i New York, jag älskar att de är superspetsiga (tänk brevsprättare), i svart sammet, med strass och stilettklack - precis så ickeklumpiga som alla skor man ser i affärerna idag. Imorgon ska de få följa med mig på bröllop i Åhus, tillsammans med 6 klänningar. Hm.

RSS 2.0