Rött rött rätt.

Röda lackskor från Bally.

Snart är det jul på RIKTIGT och jag har iallafall klart för mig vilka som blir årets julskor. De här skorna köpte jag i en secondhandaffär i förrgår och jag blev alldeles kärleksrusig, jag köpte dem utan att prova dem. Julröda, lack, i princip oanvända och så är de från Bally. Kärlek till alla!

Blöta skor?

Mörkblå kilklaackar med blöt finnish. Mörkblå kilklaackar med blöt finnish.

Min blogg har fått spel eller så börjar den bara lacka ur efter att jag fipplat runt med kategorierna. Inläggen ligger nu huller om buller känns det som. Grr.

De här skorna fick jag också när jag var i NY, av min ytterst givmilda släkting, och de är så sköna! Kilklackar, peeptoe och de märkligaste materialet jag skådat: det ser ut som en blandning av mocka-sammet-blöt-finnish. Men det är skinnfoder, skinnsula och skinn utanpå. Mystiskt är bra!

Länktips!

Krimskrams känsla för tenn.

Antikvärlden

Fick hem en av mina favorittidningar igår, Antikvärlden. Ögonen föll på rubriken: "Firma Svenskt tenn" och jag bläddrade genast fram till reportaget. Där fann jag mängder av alla de vackra saker som man mår lite dåligt över att se på Strandvägen. Fick syn på en liten brosch som jag tyckte mig känna igen. Så jag gick och hämtade min favoritbok (Porr för mig säger Herr Krimskrams): Svenskt tenn 2. och där hittade jag orginalbilden:

Kolla kolla!

berlinberlin1

Många är ni som mailat och frågat om jag skulle kunna sammanställa en guide till secondhandshopping i Berlin och nu, kära vänner har någon annan gjort det så himla bra. Kolla här.

Nu längtar jag till Berlin.

Vit mocka - mot alla odds.

Skor från Via Spiga. Skor från Via Spiga.

Helt otroligt egentligen, att jag har tagit över ett par vita mockaskor från Via Spiga efter min släkting i NY. Borde enligt alla lagar vara omöjligt att ha bevarat mockan vit! Roligast är den lilla petit banenklacken!

Status: Krimskrams is in a good mood.



Jag har bokat en resa till New York.

Sir Väääs.

Ormarmband.

Jag fortsätter med mitt armbandsberoende. Den här fina ormen köpte jag i en secondhandaffär för 40 kr. Gillar den ledade kroppen med alla fjäll bäst. Funderar också på om jag skulle radera min kategori "Smycken" och istället skapa kategorier som "Armband", "Ringar" och så vidare? Kanske blir plottrigt? Skriv gärna vad ni tycker :)

RSS 2.0