Prerafaeliterna.



Har besökt Nationalmuseums utställning Prerafaeliterna i dagarna, (hurra för att bo i Stockholm!) och om man har ett uns konstintresse i kroppen så ska man dit. Utställningen pågår till 24 maj.

Bild: Nationalmuseum

Vågar man?

Jag har aldrig besökt butiken Antikt, gammalt & nytt på Mäster Samuelsgatan 11 men jag misstänker att den butiken vore något för mig. Vågar man ens gå in där? Har bara läst/hört om hur otrevlig personalen där är. Kanske är de skolade i tysk serviceanda?

På tal om Tyskland, om 2 månader bär det av till Berlin igen. Raj raj.

Bigger - Better.

Halsband fr NY

Med bud från New York kom det här vintagehalsbandet för några månader sen. Stort, grönt och silver.

Har lite problem med smyckesförvaring nu, den nyligen uppsatta Stringhyllan i badrummet håller på att duka under på grund av smyckestyngden den får bära. Är det inte komiskt så säg? En BOKHYLLA pallar inte mina smycken?!

MORE

http://www.youtube.com/watch?v=qDuW3NvjqJY

På lördag är det dags; Sisters of Mercy spelar i Stockholm.

---

Min favorittidning i den luddiga genren mode är Elle Accessories men den kommer inte dyka igen förrän hösten 2009. Någon som kan rekommendera en tidning som påminner om den?

Ringu + lantisobservationer.

murano

En stor, fet ring i glas. Skall enligt uppgift vara gjord i Murano, Italien. Lystern i färgerna kommer sig av att man rullar glaset i bladsilver. Köptes i en antikaffär i Gustavsberg. Första ringfundet i Stockholmstrakten alltså!

Som ny i stan har jag uppmärksammat:

- Stockholm har både de trevligaste och de otrevligaste expediterna jag någonsin träffat.
- Stockholms tunnelbana förvandlas varje helgkväll. Inte till det bättre. Tänk lössläppt zoo på syra.
- När jag i fredags skulle möta upp übertrevliga Ida utanför Bruno på Götgatsbacken så konstaterar jag att det var rejält med polisbilar där. Jag tänkte att det var normal bemanning en kväll på Knivsöder men så var icke fallet. 
- Det går att fynda på secondhandbutikerna i Stockholm. Praise the lord!


Plåt.

Blandat secondhand.

Termosar är ju bra att ha. Fina färger men helt värdelösa.

Men om kriget kommer så är man säkert glad att man har dem. :D

Allt köpt secondhand för många år sen förutom den cerise termosen, den har mamma och pappa haft.

Vägra vinter.

Vägra vinter.

Meddelar att från och med nu vägrar jag vinter. Vägrar!

Dubbelnougat.

T-shirt i mocka.

Ett av alla de klädesplagg som jag fick av K i New York. Definitivt en av mina favoriter just nu i garderoben.

En t-shirt i nougatfärgad mjukaste mocka! Med reptilärmar! Kärlek.

Väskan som tillhör har jag tidigare bloggat om här.

---

Svarta galgen på bilden köpte jag på Bed, Bath & Beyond i NY och den är sammetsklädd.
Vet ni var man kan få tag på sådana i Sverige?

Finaste tavlan.

PantonePantone av Gabriella Höglin 

Efter att nästan alla möbler nu är på plats i lägenheten så kan man börja pynta.
Det första som åkte upp var det här konstverket i glas av Gabriella Höglin.

Mängder av små glasanemoner i alla slags färger - fatta hur stort utslag den gjorde på min krimskrams-radar?

RSS 2.0