Mängder med ringar: Check.

2 ringar.



Ringarna bara överfaller, jag kan inte värja mig! Hilfe.

Ringen till vänster är ett nytt inköp, den till höger hade jag sen tidigare
De är tillverkade i samma stil, har samma typ av stämplar, kort sagt; de är släkt! Å ljuva besjälning!

Skillnaden är att den vänstra ringens stenslipning, färg och ringstorlek skiljer sig. Den vänstra ringens sten är mörkt grönsvart. Love.

Saker att sakna när man har flyttat:

Hem men inte mitt. 
Hem men inte mitt. Hem men inte mitt. Hem men inte mitt.

Att spontant gå hem till min vän som har ett utav de mest intressanta hemmen jag sett. Hennes små samlingar växer som ogräs. Överallt i hennes hem tornar det upp en samling av större eller mindre slag. Dalahästar, ramar, vackra nycklar, fugaskålar eller vättar.

Förhoppningsvis flyttar hon också snart.

And it was all Yellow.

Gula skinnhandskar

Tredje paret ut i serien "Skinnhandskar jag fått secondhand av K i New York". Ett par gula handskar med perforerat skinn. De andra gula jag har var ju inte perforerade. Åh ljuva överflöd!

Chockblått!

Blå skinnhandskar

Så, I give you, chockblå skinnhandskar. Fick dem secondhand av K i New York. De är så fint arbetade med svarta kanter och svarta skinnklädda knappar. Finaste handskarna.



Extra Extra: CHOCKROSA.

Chockrosa handskar

Det finns en aldrig sinande ström av saker som jag fått av släktingen K i New York. När jag var där i februari så köpte jag ett par röda skinnhandskar och senare samma kväll fick jag de här chockrosa* skinnhandskarna av K som hon hade köpt för inte så länge sen. Nu kan jag bocka av det på min inköpslista. Yay.

*vilket konstigt ord egentligen. Ingen annan färg skulle kunna vara en chockfärg. Eller jo, imorgon ska jag blogga om något chockblått.

Art deco + Hej Stockholm!

Silverring i artdeco-stil.

Jag är ganska dålig på att blogga just nu, det verkar nämligen som om jag blir stockholmare inom en snar framtid.
Hello Utbud & Goodbye Fynd antar jag. Men jag är taggad till tusen, ska bli så skönt att lämna den här staden.

Så, nu sorteras det i La Casa de Krimskrams kan jag lova, ångest ångest!
Vet inte hur många sopsäckar vi har i förrådet som ska till Myrorna. Snacka om kretslopp alltså.

Så när allt ska slängas och skänkas är det ju helt logiskt att åka till en loppmarknad och handla massa böcker, en skivspelare och ringen ovan eller hur? Ringen är gjord i silver i en härlig artdeco-stil och med en slags emalj(?) innefattad. (Påminner om en badrumsmatta från 70-talet.) :D

PS. Kan man bo i Enskededalen? // Lantisen.

Hemma från Berlin.

CLOCKS

Innan jag åkte till berlin hann jag med ett snabbstopp på en secondhandbutik. Där hittade jag en påse med de här glaspärlorna. 3 kr för hela påsen. Vilket fynd! Svart, röda, gröna och blå små glasurtavlor kan säkert bli något fint. Precis som mina tyger, knappar och gud vet vad.

Jag är inbilliningspysslig.

RSS 2.0