Hejdå Sverige - Hello New York.

Resväskan

Trots packlista som är avbockad så känns det som om jag har glömt nåt - oroväckande.
Inte glömma pass, inte glömma pass, inte glömma pass. Flygbiljetter kan vara bra också.

Resväskan är packad och klar och snart så lämnar jag hemmet. Om cirka två veckor så är jag tillbaka.

1 par skor, 16 klänningar och 23 väskor.

Glittriga skor från NY.

Har ju tidigare visat de här skorna i brunt och så klart kan man ju ha ett par skor i flera än en färg. Så jag fick ett par svarta också. Glittrar fint när man svänger sina lurviga!

Just nu har jag även 16 stycken långklänningar från New York liggandes på vår gästsäng. Och jag som inte ens varit där än! Klänningarna ska provas av en kompis till mig ikväll och så ska jag försöka sälja några till henne. Klänningarna är inga secondhandklänningar så de kanske inte platsar att visa dem på bloggen?

Nu ska jag iaf börja packa inför NY-resan! 2 resväskor x 23 kg får man visst ha med sig.
Men det blir på returresan det!

Tidskapsel.

Berlocker m. torkade blommor.Berlocker m. torkade blommor.

Till min lycka så har jag funnit ännu ett silverhalsband med torkade blommor på en loppmarknad. Det jag nu funnit är bra mycket större än den jag hade sedan tidigare. Bäres alltid tillsammans. Underbar tant-varning på dessa.

Långsamt mode från 1870.

Morfarsmormors klocka.

Såg på "Bästa formen" igår som hastigast, där diskuterade de "långsamt mode" d.v.s. vintage kläder, kläder gjorda av secondhandkläder, kläder som är gjorda av hållbara material som ska användas tills de nöts ut, inte tills de känns otrendiga. Med det programmet och, den pågående konsumtionsdebatten så slås jag av hur lite nytt jag faktiskt köper.

För två år sedan så förlorade jag mitt bonuskort på HM på grund av att jag köpte för lite. Jag har inte handlat på HM sedan november förra året (ett stycke Victor&Rolf-plagg) och ja, i min värld är det ett bra tag sen. Faktum är att jag tror mig kunna räkna upp alla nya klädesplagg, accesoarer, skor, väskor jag köpt hittils under år 2007 - en omöjlighet för tre-fyra år sedan då jag handlade på HM i alla fall en gång i veckan.

För att återgå till "Bästa formen" och långsamt mode; här ovan syns en långsam klocka, den var min morfars fasters och är i 14 K guld och funkar prima!

Schackklack

Skor från Garbor. Skor från Garbor.

Nu funkar kameran och jag ihop. De här pumpsen hittade jag på en riktig loppmarknad nu i helgen. De är från märket Gabor och är gjorda i svart mocka och svart lack. Bäst: schackklacken!
---
Ni som har paxat klänningar - maila gärna så ska jag packa dem snarast! :D

Fyndupdate.

Har fyndat ett par riktiga Krimskrams-skor i helgen men kameran och jag bråkar lite. Men snart så!


Rensning pågår.

Bajskläder 

Håller på och rensar garderober nu, lägenheten fullkomligt svämmar över av kläder. Ser inte någon ände på eländet heller. Buhu. Jag är inte gjord för Feng-Skit.

Skyskrapor x 2.

Grå pumps

Skorna bara ramlar över mig, snart måste jag nog ta en rensning. De här grå skorna som skimrar i silver fick jag av min skodealer, den amerikanska släktingen, och de är perfekta. Förutom att klacken säkert är 13 cm. Men annars är de hur fina som helst!

---

Insikt: Om mindre än 3 veckor så promenerar jag runt i New York tillsammans med släktingen. Kan inte fatta det.
Hon menar att vi direkt måste ta oss till Century 21 och jag får väl offra mig. Har också blivit tipsad om
King of Prussia Mall, någon av er som besökt den?

Maskerad anyone?

Har funderat på att sälja en del av mina kläder, skor, väskor med mera. Jag orkar inte med Tradera eller Blocket så jag testar här.

Idag så börjar vi med klänningarna!

Är ni intresserade så maila till [email protected] eller skriv en kommentar. Klänningarna kostar 50 kr styck eller högsta bud. Fram till måndag 8/10 klockan 20.00 kan man höra av sig om man vill köpa någon eller fråga något. Köparen betalar frakten.

Klänningar:

Nr. 1
. Felköpet bomull, knäppning hela vägen, skulle gissa på storlek 38/40.
Nr. 2. Hawaii märkt siza 16 men känns som en 42:a, typ. Halterneck.
Nr. 3. Aprikos tror att den är hemsydd, löstagbart skärp. Båringning. Storlek 38/40 typ?
Nr. 4. Vit Tvärrandig struktur, märkt storlek 42 men skulle gissa mer på en 40:a.
Nr. 5. Nude löstagbart skärp, vit och blekrosa/beige. Snygga veck på kjoldelen. Storlek 40/42 typ?


RSS 2.0