Jugend never goes out of style.

Silverring.

Nu börjar det bli svårt att hålla reda på vilka ringar jag har bloggat om och inte.

Den här ringen fick jag i present för 19 år sedan och jag gillar den fortfarande. Silver, stor och jugendstil.


Pysselverkstad.

Före: broscher, Nu: ringar.

Voila! En bild på mina två "nya" ringar. Inköptes som fula broscher och har nu blivit fina ringar.

Min skaparlusta når oanade höjder, jag letar i skåp och lådor efter saker som kan limmas på en ring.

Andra stickar, syr och tecknar - jag limmar.

Bloggare och kuddar är mjuka.

I lördags var det blog awards och jag är förvånad över att jag blev bjuden; borde varit nominerad till årets slöaste bloggare. I alla fall; jag och bästa Ida gick dit och träffade så många trevliga människor, så kul att träffa Sofie och Kajsa vars bloggar jag läst länge och riktigt kul att träffa nygamla bloggare så som Helena och Julia.



Helgen innan så hade svärmor syfabrik här, jag bistod med secondhandtyger och hon med sykunskapen. Pelargontyget är köpt för 20 riksdaler och Afrikatyget för 10 riksdaler.

Kuddfabrik.

Farfars manschettknappar.

Farfars manchettknappar

Min farfar hade en cykel- och motorverkstad och från en säljare från Rex fick han dessa manschettknappar i mässing och emalj. Ser helt oanvända ut men nu kan Herr Krimskrams slita lite på dem.


RSS 2.0