Älska återvinning!

Halsband med grön sten.

Ett halsband i silver, med grön sten, inhandlades på i en secondhandbutik under semestern. Kostade 10 kronor. Bäres med fördel tillsammans med 16 andra halsband. Det kvittar vilka trender som kommer och går i landet mode, jag kommer alltid älska att accessorize up.

Kuriosa: Sen min bloggstart har jag bloggat om gröna stenar i silversmycken.
Här här här här här här och här.

Väskfynd, del 2 av 2.

Röd skinnväska.

Svårfotad väska det här. Finfint knäppe, axelrem och så är den ju då, ja just det, röd.
Kostade 5 kronor på stans bästa secondhandbutik.

Idag har jag putsat mässing och silver så tantfaktorn är hög som ett höghus här.

Iakttagelse igår på stan: vi har fått Mulberry till Linköping. Håll i hatten!

Hmpf.

11 kronor tur & retur för en flygbiljett till Berlin. Aaaarrgh!
Vill.....resa......nu.


Väskfynd, del 1 av 2.

Brun skinnväska.

Är precis hemkommen från en härlig minisemester med bad i 27-gradigt vatten, fiske, grillning och långa loppisrundor.
Hittade bland annat en trearmad lampa, tre tallrikar och ett halsband.

Ovan syns en av väskorna som jag fyndade nyligen. Mörkbrun skinnväska med guldkedja. Fin som snus!
Kostade 20 kr i en secondhandbutik.

Två väskor rikare. 25 kronor fattigare.



Idag fann jag två stycken finfina väskor i en secondhandbutik.

Det firar vi med min favorit Ofra Haza.

Grått & kantigt.

Grå skinnväska från NY.

En av alla de väskor jag fick när jag var i New York i februari. En grå skinnväska med axelrem (nedstoppad på bilden) och härligt präglat skinn. Köpt på 1980-talet i New York av kära K. Nummer 1 av 3 av de grå väskor jag fick av K den gången. Crazy, crazy.

Kotte i brons.

Kottehalsband.

Rykande färskt loppisfynd! Ett halsband i formen av en liten, liten kotte. Känns som om jag har sett något liknande förut, av en svensk designer men jag kan inte komma ihåg vem/vilka?

Kostade mig 10 riksdaler.

Psycho Killer.



Vissa låtar kan man lyssna på om och om och om igen. Det här är en sådan låt.

Matta från Kasthall.



Jag är en grymt dålig fotograf, på bilden ville jag visa min secondhandfyndade ullmatta från Kasthall. Den är det det där rödsvarta i bakgrunden. Jag behöver kanske inte tillägga att det här var det bästa fotot av 12 stycken?

I förgrunden syns min födelsedagsblomma i min secondhandfyndade tobaksburk i gjutjärn.
460 kronor för mattan och 20 kronor för "blomkrukan".

Paisley Pattern Ground



Ett av mina tidigaste sommarfynd: en grå och grön paisleymönstrad helsidenscarf. Pris: 2,50 kronor.
På samma ställe köpte jag en till scarf men sen fick det räcka. Scarf-frosseriet måste ju ha några gränser.

Och hon älskade dem alla.



Vilken sommar! Eller rättare sagt; Vilken fyndsommar! Fynden söker upp mig tror jag, de vill bo hos mig. Jag är som en crazy katt-tant fast med loppisfynd istället, I kid you not. Hur sen allt ska få plats är en annan sak. Jag intalar mig själv att det bara bli HEMTREVLIGT med en massa saker.

Jag har fyndat:
sjalar
halsband
silverbägare
tennfat
mässingljusstakar
tennurna
tekoppar
blomkrukor (jag som inte ens har några fönsterbrädor)
vinglas
snapsglas
selterglas
alla andra slags glas
gigantiska vaser
mattor
byrå
stolar

Så smart när man snart ska flytta.


RSS 2.0