7 KG.

Smycken från New York.

Jag håller på och packar upp och det tar tid! Här är alla de smycken som jag fick av min kära släkting K i New York. 7 kilo! Alla är inköpta på 80-talet i New York. 5 halsband, 12 broscher, 12 armband och....43 par örhängen!
Här ska bloggas!

Jag lever!

Efter väntan på försenat plan och hå och hej så är jag nu hemma i Sverige igen. När jag kom innanför hemmets dörrar så stupade jag i soffan och sov där fram tills nu. Det tar på krafterna att frakta hem 77 kg packning själv!

Resan var om möjligt ännu bättre än förra gången och jag gissar att jag har bloggmaterial för ca 3 år framåt. Jag som inte trodde att man kunde vintagefynda i New York. Oups.

Nu: Packa upp!

...I´m leaving today.

Det var bara det jag skulle säga. Syns om 10 dagar.

Herrå!

Kjoltyg.

Secondhandfyndad kjol köpt i New York.

Jag har ju glömt att visa en kjol som jag köpte när jag var i New York i oktober. Trodde ju knappast att man kunde fynda något i secondhandaffärer på Manhattan men den här hittade jag i en mycket bra affär på 23:e gatan, mellan 3:e avenyn & Lexington. Svart kjol med vinrött rutmönster, slits fram. 7 dollar!  

Start spreading the news...

Tröja från Escada.


Den här tröjan skickade kära släktingen K till mig från New York. Att få post är det roligaste som finns och när posten sen innehåller en fin vintagetröja från Escada så är det total lycka som man känner. Tröjan är stickad i vintervitt med orange och chockrosa mönsterstickningar. Ännu ett bli-glad-av-plagg!

Nu börjar jag bli ganska så laddad för att komma iväg till New York!


Orange crush.

Orange parkas i skinn från NY.

Det här är en helt underbar och galen knallorange skinnparkas som jag fick när jag var i New York i oktober. Fått av min kära släkting K i vanlig ordning, hon hade köpt den i slutet av 70-talet i New York. Den är så varm och stor och härlig att jag blir alldeles till mig när jag ser den. Bästa och tyngsta enskilda saken jag åkte hem med den gången.

Den här gången när jag åker till NY blir det nog en hel del böcker som ska med hem, bland annat den här:
Art Deco New York av David Garrard Lowe.
artdeco new york

Hilfe...

Trogna Krimskrams-läsare har sett mina dåliga foton här på bloggen ett bra tag. Det kan ju vara fotografen det är fel på men för att kunna utesluta det så tänkte jag eventuellt köpa en ny kamera i NY.  I sådana fall vilken?

Jag är en riktig amatörfotograf men har läst på en del nu och jag funderar på Nikon d40x eller Canon EOS 400D. Någon av er som har någon av dessa kameror och kan rekommendera någon av dem? Eller varna?

Sommarregn - bring it on!

ellaella

Får inköpslistor skickade till mig från höger och vänster - kul! Ska shoppa åt mamma och svärmor på Sephora, Anthropolgie och MoMAstore. Paraplyet på bilden kommer från Urban Outfitters och det ska jag spana efter till mig själv. Perfekt på regniga sommarauktioner!

Sjuk i New York?

New York

Om en vecka är jag i New York! 
Shoppingtips mottages tacksamt.

Idag är en bra dag!


Secondhand bling-bling.

Silverhänge med ametist.

Jag använder nästa aldrig halsband så den här berlocken tänkte jag fästa på ett armband istället.Berlocken köpte jag i favorit-secondhandbutiken i julas för 5 kronor. Silver och med en liten ametist infattad. Jag fortsätter att verkligen gilla stenar i smycken men inte på det där Kumkum-sättet. Vet inte hur jag ska förklara det bättre.
 
Nu måste svärmor snart komma så att hon får lära mig hur man skapar snygga smycken -
jag kan noll om det men vill väldigt gärna lära mig.

RSS 2.0