Vår & Dior.

Väska från Dior.

Jag kan knappt tro att det är vår. Det känns som om jag aldrig förut längtat så efter att bli varm i huden som nu. Hurra.

Väskan på bilden är ännu ett secondhandfynd från min släkting i New York. En beige axelremsväska från Dior. Perfekt vårväska!

Min släkting i New York har en lika givmild bror, innan jag reste till Berlin så landade en väska med herrskjortor här hemma. Helt underbara och udda. Snart i en blogg nära dig.

Berlin - hem - och tillbaka.

Gult skinnskärp.

Nu är jag hemhemma igen! Berlin var fantastiskt, strålande solsken och bästa balkonghänget någonsin. Inte ett endaste secondhandfynd kom jag hem med, ibland finns det trots allt andra saker som slår sådant.

Som ett par nya skor från Lanvin.

Nu ska det bokas en till resa till Berlin, hallå, det är ju snart semestertider!

På bilden: ett gult skinnskärp som är gigantiskt! Fått secondhand av kära K i New York.

Berlin, Berlin.

Internet var inte med mig i morse i Sverige. Just nu befinner jag mig dock i Berlin och har fungerar internet prima!
Nu, balkonghang. Imorrn, secondhandsnokande.

Arty.

Sidensjal.

Jag samlar ju, inte helt oväntat, på allt. Allt kan nämligen visa sig mycket bra att ha. Så också diverse scarfs som har följt med hem då och då. Den här är jag himla nöjd med. 90 x 90, lila, vita, svart och ljusgul, siden. Lite arty.

Jag bloggar i blindo, den är dataskärmen har dragit sin sista suck och allt är i princip grader av bländvitt. Finns inga skarpa färger, ingen skärpa o.s.v. Så jag vet faktiskt inte hur de senaste bilderna jag lagt ut egentligen ser ut.
Living on the edge så att säga.

Brosch nummer 8 av 12.

Brosch

Ett stycke veckad brosch. Har redan hunnit använda den, och ja, det är kärlek.
Vilken kärlek till tingen jag har, måste vara ohälsosamt?

Fått secondhand av kära K i New York.

Orange overload.

Orange clips.

Mycket orange nu, jag är helt fast.
Ett par stora orange clips som jag fick secondhand av K i New York. Sa jag att de var stora?

Ibland är det så här.


Vitamin C.

Orange väska.

Det här har redan blivit en riktig favoritväska.

Jag fick den av kära K i New York i februari och gillar den ohämmat.  En riktig vintageväska i orange mocka och skinn med guldkedja och skinntofs. Från Jay Herbert New York.

Liliac.

Lila örhängen.

Och ett par lila fyrkanter till örhängen. Med guldsnoddar.
Fått secondhand av kära K i New York såklart!  

Go green.

Gröna örhängen.

Turkosgröna, bulliga trianglar i öronen - check.
Fick de här gröna örhängena secondhand av K i New York. Stora som 1kronor.

Precis hemkommen från en smärre tripp, nu; packa upp, sen jobb, sen gäster hit, sen jobb, sen Berlin! Yay!

Glamour i öronen? Självklart!

Långa örhängen.

Ett par långa, långa örhängen i guld, vitt och lila. Fått secondhand av kära K i New York.

Tänk om jag inte hade gillat stora, iögonfallande smycken? Vill inte ens tänka den hemska tanken! Brrr.

Screwed.

Vintage brosch från NY.

Här är broschen som jag refererade till i det tidigare inlägget.
Broschen är cirka 11 cm lång och är stål- och mässingsfärgad. Lite art deco, lite industri = mycket bra komination!

Fått secondhand av kära K, i vanlig ordning.

Mjukaste väskan.

Väska i brunbeige skinn.

En brunbeige väska i mjukaste skinn. A4-stor och med en rosett i skinn undertill. Fick väskan och tillhörande: jacka,
kjol,
bluströja,
skärp,
brosch och
örhängen.

Helt galet mycket alltså! På en blogg nära dig såklart.
Allt kommer såklart från kära K i New York och hennes otroliga garderober.

Heavy metal.

Fet brosch.

Kul att webloog låg nere när man var som mest sugen på att blogga.

En till feting-brosch, ärvd av kära K i New York.  6 cm i diameter och t u n g.

RSS 2.0