Grönt är skönt.

Hummerfat fr. Svenskt Tenn.

I veckan gjorde jag ännu ett fynd från Svenskt Tenn. En hummertallrik av Josef Frank i perfekt skick.
Nu ska jag bara lyckas finna några till så jag slipper smaska i mig hummer helt allena.

Kjol + svärmor = kuddfodral.

Kuddfodral som svärmor sytt.

För 7 år sen köpte jag en kjol på en loppmarknad i Falun. Kjoltyget var ett av Jobs fina tyger, det var därför jag köpte kjolen. Betalade 8 kronor. Sen har nu min fantastiska svärmor förvandlat kjolen till ett kuddfodral.

Fint som snus!

Hemma från Berlin!

Halsband från Monet

Är egentligen ingen halsbandsmänniska men det här vintagehalsbandet i guld och svart emalj är en favorit.
Det ligger fint på nyckelbenen och är TUNGT. I like!
Från firman Monet.

Och....halsbandet fick jag av snälla K i New York.
Jag kommer aldrig kunna blogga klart om alla saker jag fått av henne tror jag.

RSS 2.0